15:29. Piątek, 25 maj.   Imieniny obchodzą: Grzegorz, Urban, Magda
Rada nadzorcza spółki Pionki-Tur chce rozwiązania
Ważą się losy pierwszej w historii Pionek spółki samorządowej Pionki-Tur. Miasto Pionki na powołanie tej spółki przeznaczyło 50 tysięcy złotych.

"Nie będzie upadłości"

Jak poinformował nas prezes spółki Tomasz Wyroślak rada nadzorcza złożyła na ręce burmistrza wniosek o rozwiązanie spółki, a nie jak podano wcześniej upadłości. Burmistrz poprosił o przekazanie dokumentacji finansowej i opisu merytorycznego działalności spółki. Po zapoznaniu się z tą dokumentacją prawdopodobnie nowo urzędujący burmistrz Marek Janeczek będzie mógł podjąć decyzję o ewentualnym rozwiązaniu.



Naszej redakcji udało się porozmawiać z prezesem spółki  Tomaszem Wyroślakiem

„Ta działalność wymaga promocji i lobbingu”


- Ja przedstawiłem wnioski burmistrzowi i radzie nadzorczej jak to powinno funkcjonować. Osoba prowadząca działalność nie może pracować za darmo , społecznie – bo to się nie da, to wymaga promocji i lobbingu . Wiem z doświadczenia że jeśli chodzi o Paintball  to jest  to drogi sport i gdyby to się rozreklamowało i miało klientów to można na tym jakieś pieniądze pozyskiwać.


„50 tysięcy w majątku..”

- Spółka nie ma żadnych zaległości , zobowiązań. Wkład finansowy miasta w wysokości 50 tys. złotych został spieniężony w majątek. Majątkiem spółki jest majątek trwały tj. rowery,paintball oraz laptop do obsługi księgowości.

"Na pewno nie będę prezesem"


- W grudniu zeszłego roku złożyłem rezygnację z funkcji prezesa do rady nadzorczej. Rada nie zajęła stanowiska i w marcu ponowiłem złożenie swojej rezygnacji. Zostałem poinformowany ustnie że rada nie zwalnia mnie z tej funkcji. Jeżeli będzie przedłużenie tej działalności ja na pewno nie będę jej prowadził. Nie można pracować za darmo.



Pierwszą informację o ewentualnym ogłoszeniu przez spółkę upadłości przekazał burmistrz Janusz Malik podczas majowej sesji Rady Miasta.Pionki-Tur jest samorządową spółką turystyczną powołaną do obsługi ruchu turystycznego w Pionkach. Miasto Pionki na powołanie tej spółki przeznaczyło 50 tysięcy złotych.Spółka w swojej ofercie ma wypożyczalnie rowerów, paintballa, oraz wycieczki dla grup zorganizowanych i młodzieży szkolnej. Pionki-Tur miała zająć się propagowaniem turystyki w mieście.Na decyzję w sprawie jej ewentualnej likwidacji miasto będzie musiało prawdopodobnie poczekać do czasu objęcia stanowiska burmistrza przez Marka Janeczka.

Komentarze[40]
Jan Dzban (2009-06-18 17:34)
Tak się kończą pomysły, gdy nie stąpa się twardo po ziemi a nosi głowę ponad chmurami. Najpierw baza, zaplecze, dobra reklama, badanie rynku. Ludzie mieliby jechać na sam paintball? A gdzie jakiś ewentualny nocleg czy spędzenie wolnego czasu. Tak samo z rowerami. Nie wystarczy kupić rower by nagle ludzie zaczęli pałać miłością do jazdy po puszczy. Do tego musi być dobra otoczka, marketing itp.

blok31 (2009-06-18 18:45)
Szanowny adminie. Moze zrobisz artykul o wspanialym pomysle Burmistrza Malika, ktory zabral godziny Pionkowskim chorom! Nadmienie, ze wlasnie wrocily one z miedzynarodowych konkursow z nagrodami! Czy takie posuniecia nie sa szkodliwe?

blok31 (2009-06-18 19:34)
Szanowny adminie. Moze zrobisz artykul o wspanialym pomysle Burmistrza Malika, ktory zabral godziny Pionkowskim chorom! Nadmienie, ze wlasnie wrocily one z miedzynarodowych konkursow z nagrodami! Czy takie posuniecia nie sa szkodliwe?

DawidJ (2009-06-18 20:09)
Szkodliwy To Jestes Ty ... i człowieku wez na luzzzzz, szukasz znowu zadymy , koniec skończyło się ... masz ochotę na burdy to jedz do Scenium ... PZDR

druh (2009-06-18 20:12)
Chóry i inne organizacje nie mogą normalnie funkcjonować bo brakuje pieniędzy w kasie miasta , gdyż powołuje się takie twory jak PIONKI-TUR. Ile fajnych rzeczy dałoby się zrobić za te 50. 000? A już słowa Pana Wyroslaka kierownika wydziału promocji który nie chce działać ‘’ za darmo’’ powalają na kolana. Pan Prezes powinien wiedzieć że pieniądze na drzewach nie rosną i najpierw trzeba przynajmniej troszkę popracować by były efekty. Ja osobiście żadnych działań ze strony tego pana nie widziałem. Czy taka osoba na fotelu Prezesa spółki oraz Kierownika wydziału promocji UM jest dobra? Ja oceniam ją negatywnie.Brak pomysłu na promocję miasta , brak pomysłu na prowadzenie spółki. Ale ja powiedział pewien trener "Kasa, misiu, kasa" ...NAJWAZNIEJSZA

blok31 (2009-06-18 20:20)
DawidJ. Widze , ze jestes prostakiem!takim samum zreszta jak ......... Malik niszczy to co przynosi miastu chwale. Moze niech Proch zlikwiduje tylko czy Grabek mu pozwoli?

mariusz (2009-06-18 20:35)
Zlikwidować takich ciemniaków jak M-M karla blok31 i będzie nam się żyło lepiej leczcie się Ludzie na nogi bo na głowę już za późno nie wynaleźli takiego lekarstwa jeszcze

mariusz (2009-06-18 20:36)
Co by wam pomogło

blok31 (2009-06-18 20:41)
Mariusz! Czyli popierasz pouniecie Malika i nie przeszkadza ci to, ze pada krzewienie kultury w miescie?

druh (2009-06-18 21:07)
Na tej stronie czytałem że to właśnie Pan Janusz Malik ogłosił konkursy na wspieranie organizacji pozarządowych w 6 kategoriach: Ochrona i promocja zdrowia, Turystyka , Kultura , Edukacja i opieka wychowawcza, Sport , Pomoc społeczna. Wystarczy dobrze przygotować wniosek i każda organizacaja pieniądze dostanie wiec....zapytaj dlaczego tych konkursów ani żadnego wsparcia nie dał Pan Zawodnik od początku roku?

blok31 (2009-06-18 21:20)
druh. Za Zawodnika nie bylo za ciekawie- nie jestem jego zwolennikiem. Ale tez uczciwie osadzam posuniecia Malika-mam do tego prawo jako mieszkaniec. Jezeli chodzi o konkurs zobacz jaki jest stosunek kwot czyli 130tys sport a kultura 30. Czy to uczciwe!. Nie uwazasz, ze dobry gospodarz inwestuje w to co przynosi chleb-chwale miastu. Tym bardziej dziwne jest to posuniecie , gdyz tak naprawde to marne oszczednosci finansowe -zabranie godzin dla chorow. Jest tyle innych mozliwosci. Ponadto po co zabiera sie za to Malik . Bedzie nowy gospodarz- to on powinien decydowac. Popsuc cos nie problem-gorzej naprawic!!!!!

blok31 (2009-06-18 21:26)
I slowo do tych co krzycza i wyzywaja! Czy to nie mile jak na miedzynarodowych konkursach padlo slowo "Pionki" Po co to wszystko niszczyc?

blok31 (2009-06-18 21:33)
druch. Masz racje, ze wystarczy przygotowac wniosek i pieniadze sie dostanie tylko...... koszt wyjazdu na miedzynarodowy konkurs to kwota powyzej 10tys z noclegiem. Cale szczescie, ze chory zdobywaja pieniadze we wlasnym zakresie od ludzi, ktorzy maja serce!!!!!!! Bo od dawna miasto nie pomagalo!!!!

Kamil (2009-06-18 21:43)
Z tego co się orientuję to w mieście mamy dwa chóry dziecięco-młodzieżowe.Jeden był pro Zawodnikowy, drugi neutralny .I w tym segmencie również był podział - jeden dostawał kasę drugi nie lub w mniejszym stopniu.Jeśli się mylę to mnie poprawcie.Co do spółki to dziwię się że prezes mówi takie rzeczy .Przecież to on miał być motorem tej firmy.Gdyby pomyślał to olał by posadkę w urzędzie i zarabiał kasę jako przedsiębiorca.Ale tu trzeba pracować a nie kierowniczyć.

blok31 (2009-06-18 21:51)
Buc moze masz racje tylko ktory to chor?

blok31 (2009-06-18 21:55)
Z tego co wiem chor C...... nie dostawal pieniedzy wiec..... czy tez takie miales informacje?

karla (2009-06-18 21:59)
Święta racja zlikwidowac wszystkich ciemniaków 3O83 sztuki . Niech zapanuje jasna inkwizycja ! Co proponujecie ? szafot , szubienicę , lincz na rynku , łamanie kołem , obdzieranie ze skóry .............a może macie lepsze metody , może getto , a potem Oświęcim .......? A tak wogóle to za co to ????????????

mariusz (2009-06-18 22:35)
Pognać tylko jednego do Krakowa i nastanie spokój, nie chcemy bankrutów i dorobkiewiczów.W Krakowie jest praca na wawelu sprzątanie gnoju z pod smoka wawelskiego tylko to też może być dla niego za trudne

czarny_olek (2009-06-18 23:00)
hmmm... jak mogło funkcjonować miasto w rekach nieudaczników którzy,nie potrafią pokierować SPÓŁKĄ (szumnie brzmi) z kilkoma rowerami,no ale nie można żądać od kowala żeby nastroił fortepian.Także druhowie gatki na dupki kijki w łapki i marsz w siną dal bay bay ;-))))

B3Y0 (2009-06-19 00:04)
"Po za poznaniu się z tą dokumentacją" Pisze się "zapoznaniu", po raz kolejny polecam redaktorom słownik ortograficzny - so.pwn.pl

spectator (2009-06-19 07:37)
Kamil: "Z tego co się orientuję to w mieście mamy dwa chóry dziecięco-młodzieżowe.Jeden był pro Zawodnikowy, drugi neutralny ." Czy was już ludzie kompletnie porąbało??? Do polityki i lokalnych utarczek mieszacie nawet dziecięce i młodzieżowe chóry???!!! Może Kamilu oświecisz nas i opowiesz, na jakiej to zasadzie uznajesz, że jeden z chórów był pro-Z. a drugi neutralny??? Wiem na pewno, że oba chóry otrzymywały skromne (ale jednak otrzymywały) wsparcie z UM, zarówno za rządów Janeczka jak i później za rządów Zawodnika. Gro chóralnych funduszy pochodziła jednak ze składek rodziców, od sponsorów oraz została z trudem "wydreptana" w Starostwie i innych urzędach. A może komuś z was zależy, aby nawet w środowisku chóralnym zasiać ferment? Dajcie dzieciakom śpiewać, a swoje frustracje i kompleksy wylewajcie do własnego szamba!

blok31 (2009-06-19 07:53)
Spector masz racje!!!!!! Tylko powiedz mi w jakim celu Malik zabiera godziny dla chorow? Przeciez to groszowe kwoty? Na tym nie ma oszczednosci. I tak nic miasto nie pomaga! Tym bardziej zastanawiam sie dlaczego zrobil to na odejscie?

Kamil (2009-06-19 07:55)
Chodziło mi o to że oba chóry zasługują na to co najlepsze.Tym bardziej że promują nasze miasto.Dla mnie właśnie takie podejścia do wszystkich organizacji były chore.Skoro mamy 2 chory to powinno się pomagać każdemu z nich.

spectator (2009-06-19 08:12)
Blok, nie znam odpowiedzi na twoje pytanie i szczerze mówiąc nawet nie chce mi się nad odpowiedzią zastanawiać. Być może "ciął" równo wydatki bez głębszego zastanowienia - sam nie wiem :( Do Kamila - miło mi, że jesteś za jednakowym traktowaniem wszystkich podmiotów. Nadal jednak utrzymujesz, że jeden z chórów był przez Z. faworyzowany. Podaj konkrety, konkretne fakty, sumy, etc., które świadczyłyby o szczególnych uczuciach jakimi darzył Z. "wybrany" chór. Aha, no i który to chór masz konkretnie na myśli. Siejesz ploty, więc proszę bądź konsekwentny i podziel się szczegółami. Zaspokój moją niezdrową ciekawość ;)

Kamil (2009-06-19 09:10)
Jestem jak najbardziej za równym traktowaniem wszystkich organizacji.Jeśli chodzi o chóry to z tego co słyszałem to zawsze bardziej poszkodowany był chór Pani Sterczewskiej.Faworyzowany był ten drugi.Takie były opinie ludzi z tego środowiska.Nie chcę siać propagandy i jeśli tak nie było to wycofuję się z takiej opinii.Cieszył bym się z tego że wszystko jest ok.

spectator (2009-06-19 09:51)
W takim razie napisz jeszcze, co to znaczy "bardziej poszkodowany"? Niby na co dostał pieniądze z UM jeden chór KOSZTEM drugiego? Kto bronił osobom związanym z "poszkodowanym" chórem jeździć po różnych urzędach oraz urzędasach i błagać o finansowe wsparcie? Musisz sobie kolego zdawać sprawę, że zagraniczne wyjazdy "faworyzowanego" wg ciebie chóru, finansowane były ze składek rodziców oraz z dotacji, które zostały z wielkim trudem wyproszone u sponsorów i w różnych urzędach państwowych. Wymagało to współpracy wielu ludzi, cierpliwości i wytrwałości. Wiem coś o tym, bo dzieci kilku moich znajomych śpiewają w tamtym chórze i opowiadali mi oni, jak ciężko było "wywalczyć" fundusze. Tak się składa, że dzisiaj nie wystarczy tylko narzekać i uważać się za "poszkodowanego" - trzeba działać! Bez pracy nie ma kołaczy. Wiem też, że w porównaniu z całkowitym kosztem wyjazdów zagranicznych, dotacja UM Pionki była jedynie kroplą w morzu potrzeb. Zanim więc zaczniesz dyskutować, wypadałoby najpierw poznać zagadnienia, o których chcesz się autorytatywnie wypowiadać i nie obrażać ludzi, którzy mnóstwo czasu i środków przeznaczyli na kulturalny rozwój pionkowskich dzieci.

Kamil (2009-06-19 10:19)
Nie napadaj na mnie tak brutalnie :)Nie czepiam się ciebie.Ty i tak mnie atakujesz.Cieszę się że udaje im się pozyskać fundusze nie tylko z naszego urzędu i mają głowę na karku.Niezależnie od opcji pokazali że da się zrobić coś ponad podziałem.Będę również razem z tobą bronił obie te organizacje ponieważ widziałem kilka ich występów i uważam że jest to pozytywna promocja Pionek na arenach nie koniecznie naszej Polski.W temacie mamy przykład w jaki sposób miasto wydało 50 tysiaków na spółkę której prezes nie potrafił zadbać o promocję własnej firmy.Gdyby te pieniądze przekazać na te chóry to większy był by pożytek z tych pieniędzy.

spectator (2009-06-19 10:33)
No proszę - okazałem się BRUTALEM...he...he... Znasz takie powiedzonko: "Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę". Nie siej krzywdzących plot - nikt, łącznie ze mną, nie będzie cię "brutalnie" atakował. Wątek "chóralny", tak nierozsądnie przez ciebie rozpoczęty, uważam za zamknięty. Miłego dnia :)

asp172 (2009-06-19 10:53)
czytająć wypowiedzi KAMILA i Spectatora wysowa się jeden wniosek. Obaj piszą o tym samym, chcą tego samego ale przedstawiaja to innym językiem i ....nie porozumienie gotowe. Uważam że przyznawanie dotacji (skromnych) będzie duzo sprawiedliwsze niz w ubieglych latach. Po dotacjach było widac ze niektore organizacje byly faworyzowane i to sporo. Przecieki jakie dochodza z kontroli są "nie ciekawe"

spectator (2009-06-19 10:59)
Asp, z całym szacunkiem, ale na siłę nas "godzić" nie musisz, bo jeszcze się z Kamilem nie pokłóciliśmy i mam nadzieję nie pokłócimy ;) O tym samym nie pisaliśmy, bo racz zauważyć, że Kamil wyraził pogląd o "faworyzowaniu" jednego z chórów, mało tego nazwał go "zawodnikowym". To istna BZDURA, jednak już to sobie chyba z Kamilem wyjaśniliśmy i twoja ingerencja w zamknięty wątek "chóralny" jest zbędna :) Pozdrawiam.

asp172 (2009-06-19 11:21)
"spectator" Z calym szacunkiem, ale nie chodzilo mi o godzenie ale że obaj macie racje i ze chodzi wam o dobro dzialających (spiewających) dzieci. Ot...i to wszystko.

spectator (2009-06-19 11:40)
Asp, z całym szacunkiem - nie ma sprawy :)

pp (2009-06-19 12:49)
Spector. Wypowiadasz sie na temat chorow znajac relacje z jednej strony. Skad wiesz co robili przedstawiciele choru Consonans? Nic na ten temat nie wiesz bo to wynika z twoich wypowiedzi. Wiec jako osoba zwiazana z Chorem Consonans powiem ci , ze chor dziala dzieki wytrwalosci prowadzacej i zyczliwosci sponsorow. Wielokrotne wizyty w urzedach W Pionkach i w Radomiu nie doprowadzily do wsparcia finansowego. Ale jak zauwazyles temat byl calkiem inny. Dotyczyl zabrania godzin dla obu chorow wiec po co te zbedne dyskusje kto jest ( lub wogle jest poszkodowany). Mysle, ze to nie prowadzi do rozwiazania problemu z godzinami. Mysle , ze w tych chorach jest nasza Pionkowska mlodziez, i robi kawal dobrej roboty. Niech tak zostanie! Po co jeszcze rozbijac atomy na.....

pp (2009-06-19 13:10)
spestor napisales Tak się składa, że dzisiaj nie wystarczy tylko narzekać i uważać się za "poszkodowanego" - trzeba działać! Bez pracy nie ma kołaczy uwazam, ze obrazasz tym zdaniem przedstawicieli choru Consonans. Uwazam tez , ze nie powinno sie pisac zle o drugim chorze. To tyle na ten temat.

spectator (2009-06-19 14:40)
Oczywiście PRZEPRASZAM za to zdanie o "kołaczach" - nieco mnie poniosło. Faktycznie ktoś mógł się poczuć urażony. Sorry :) Nadal jednak z całą stanowczością twierdzę, że opinia o "faworyzowaniu" jednego z chórów jest KŁAMLIWA. Skoro było powiedziane, że tak się podobno mówi w "środowisku", to ciekawym, kto takie plotki w tymże "środowisku" rozsiewa? Ale mniejsza o to. To nie wina "faworyzowanego" chóru, że przedstawiciele chóru "poszkodowanego" pomocy nie otrzymali. Widocznie poszło coś "nie tak" i nie mnie tu rozsądzać, czy dany urzędnik - decydent, danego dnia miał dobry humor, czy wstał lewą nogą :) Oburzające jest jednak wyciąganie wniosku o "faworyzowaniu" li tylko dlatego, że "faworyzowanemu" jakoś udało się te fundusze pozyskać. Czy w tym kraju już nic nie da się zrobić dobrze, bez posądzania o jakieś ukryte układy, znajomości, nepotyzm, etc? Proszę jedynie o trochę rozsądku!

spectator (2009-06-19 14:46)
Jeszcze jedno. To nie ja tę zbędną dyskusję rozpoczynałem (vide wpis Kamila). Ja jedynie poczułem się w obowiązku zareagować na jawne KŁAMSTWO. Miłego dnia i jeszcze raz PRZEPRASZAM wszystkich dotkniętych moją niefortunną wypowiedzią :) Podobnie do pp uważam, że dzieciaki z obu chórów zasługują na wsparcie Miasta (nie tylko sport jest ważny) i życzę im wszystkiego najlepszego!

CZUBEK (2009-06-19 15:57)
Jest odpowiedż na interpelację radnego ,,Przczoły,, przypomnę że chodziło o delegację burmistrza Malika, w odpowiedzi pisemnej przekazano p. Radnemu że pan Malik pobierał delegacje na przejazdy do naszego miasta z miejsciowości w której mieszka. Przypomnę iż burmistrz Zawodnik również pobierał delegacje służbowe które nie zostały rozliczone po dziś dzień tylko p burmistrzowi Zawodnikowi delegacje były potrzebne by załatwiać sprawy naszego miasta a panu........

asp172 (2009-06-20 09:41)
"Czubek" Oj, Pszczułka Ci on, oj Pszczólka. Ale nie o tym. Pan Malik zostal ODDELEGOWANY z innego miejsca pracy przez Premiera. Tu obowiazuja inne prawa. I to tyle w kwestii prawnej. Podlega innemu sytemowi wynagradzania...

zawiedziony (2009-06-20 10:46)
Czytam wypowiedzi p. T. Wyroślaka i podziwiam: …” gdyby to się rozreklamowało i miało klientów to można na tym jakieś pieniądze pozyskiwać.” Panie Prezesie, jak słusznie Pan zauważył działalność gospodarcza ma generować dochody. Z tychże dochodów powinien Pan płacić: podatki, zusy, pensje pracownikom ( w tym i sobie) i wszystkie inne koszty prowadzenia działalności (np. opłaty za wynajem biura czy magazynu, za reklamę) a nadwyżki powinien Pan inwestować w rozwój firmy. Pan Prezes żali się: „Osoba prowadząca działalność nie może pracować za darmo , społecznie – bo to się nie da, to wymaga promocji i lobbingu.” Prowadzenie działalności nie polega na pobieraniu pensji i narzekaniu, że gdyby się coś zrobiło to może i coś by z tego było. Dla Pana to pewnie duże zaskoczenie, że wyniki pracy mogą się tak wprost przekładać na pensję. Zero wyników – zero pensji. Panie Prezesie istnieje inna rzeczywistość poza urzędami: ludzie żyją (i to czasem bardzo dobrze) prowadząc działalność gospodarczą, proszę sobie wyobrazić, że niektórych stać nawet na filantropię. Eureka!!!: „Ja przedstawiłem wnioski burmistrzowi i radzie nadzorczej jak to powinno funkcjonować.” Panie Prezesie, Pan nie ma pojęcia jak to powinno funkcjonować, dowodem na to jest wynik gospodarczy jaki osiągnęła spółka. I jeszcze jedno, czy raczyłby Pan Prezes wyjaśnić o co chodzi w zdaniu: „Wkład finansowy miasta w wysokośc

zawiedziony (2009-06-20 10:47)
I jeszcze jedno, czy raczyłby Pan Prezes wyjaśnić o co chodzi w zdaniu: „Wkład finansowy miasta w wysokości 50 tys. złotych został spieniężony w majątek”?

Ukryj komentarze   Dodaj komentarz

« Powrót

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 


Srona główna Kontakt Mapa serwisu
Copyrights © 2012 Pionki24. Designed by NSF.pl powered by Geopard.pl geopard.pl


Dyżury aptek: 21 maja - 27 maja, ul. Aleje Lipowe 14, tel: (48) 612-33-10. Uwaga! Dyżury w godz. 7.00 - 24.00/.../27 maja (niedziela): Dzień Mamy i Dziecka, piknik na terenie Ogródka Jordanowskiego od godz. 16.00/.../28 maja (poniedziałek): festyn z okazji Dnia Dziecka na terenie jednostki straży pożarnej w Pionkach, godz. 11.00-16.00/.../2 czerwca (sobota): "Czas na sport w Jedlni" - festyn/.../
Dodaj pozdrowienia
Treść
Podpis
Kod otrzymany przez SMS
Aby dodać pozdrowienie wyślij SMS o treści AP.POZDR na numer: 72068
Kosz SMS 2,46zł (brutto)
W odpowiedzi otrzymasz kod sms, który wpisz w oznaczone pole

Usługa Premium SMS jest dostarczona i obsługiwana przez Dotpay

Usługa dostępna w sieci Era GSM, Plus GSM, Orange, Play

Właściciel serwisu Regulamin Reklamacje