20:41. Czwartek, 24 maj.   Imieniny obchodzą: Joanna, Zuzanna, Milena
Debata w Pionki24. Część 2 (miejsca pracy, Pronit)
Przed wami druga część Wielkiej Debaty Pionki24. Tym razem pytaliśmy o problem najbardziej dotykający mieszkańców naszego miasta, czyli bezrobocie. Jak z nim skutecznie walczyć, jak z pożytkiem zagospodarować tereny byłego Pronitu.
Odpowiedzi zamieszczamy w formie oryginalnej, bez żadnej ingerencji ze strony redakcji. Odpowiedzialność za poniższe stwierdzenia i opinie biorą poszczególni kandydaci na burmistrza. Kandydatów uporządkowaliśmy alfabetycznie. Nasza debata potrwa sukcesywnie przez kilka najbliższych dni, do czasu ogłoszenia ciszy wyborczej.
Siedem pytań i jedno otwarte, na zasadzie Hyde Parku. Będziemy pytać o najważniejsze sprawy w mieście, podzielimy debatę na panele dyskusyjne, w których jasno i wyraźnie będziecie mogli dowiedzieć się, jaką wizję Pionek i receptę na problemy naszego miasta mają poszczególni kandydaci na burmistrza.

2. Realny pomysł na tworzenie nowych miejsc pracy, zagospodarowanie terenów byłego Pronitu.

Wojciech Banaś (Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe) - Tworzenie nowych miejsc pracy jest zadaniem niezwykle trudnym i złożonym. Miasto w tym obszarze musi stworzyć dogodne warunki inwestowania dla podmiotów gospodarczych wewnętrznych i zewnętrznych. Musimy poprzez współpracę z Wojewodą i Marszłkiem Województwa Mazowieckiego pozyskać środki zewnętrzne. Żaden inwestor, zarówno już działający na terenie miasta, jak i przyszły, nie może być lekceważony i pomijany. Dosyć mówienia o kolejnych szansach - straconych szansach. Każdy, kto chce tu inwestować, musi być traktowany wyjątkowo przyjaźnie i profesjonalnie. Historycznym obowiązkiem gospodarzy Miasta Pionki jest zatrzymanie pomysłodawcy budowy toru motocyklowego. Konieczne jest dokończenie remontu Kasyna i rozszerzenie tej inwestycji o adaptację Elektrowni w celu stworzenia Centrum Kulturalno-Rozrywkowego. Oba te miejsca są unikatowe w skali kraju i Europy i oba są naszą ogromną szansą. Są również szansą ocalenia fragmentu Pronitu dla przyszłych pokoleń.

Marek Janeczek (Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość) - Burmistrz Miasta i Rada Miasta nie stwarza bezpośrednio miejsc pracy. Stwarza natomiast dogodne warunki dla inwestorów. Stąd też jest najważniejsze aby samorząd miejski posiadał atrakcyjny teren. Uzbrojony w niezbędną infrastrukturę zasilanie w gaz ziemny , energię elektryczną, wodę, kanalizację sanitarną.

Przykładem jest wykonanie kanalizacji sanitarnej na terenie byłego Pronitu czy doprowadzenie gazu ziemnego średnioprężnego z miejscowości Sokoły na tereny przemysłowe i części miasta. niezbędna jest modernizacja sieci drogowej na terenach przemysłowych i udogodnionego dojazdu do tych terenów.

Ważnym elementem jest powstanie bazy noclegowej w mieście. Takim elementem jest odzyskanie hotelu Olimpic. Jest obecnie wielka szansa aby pojawił się inwestor z branży hotelarskiej, który zakupi ten obiekt i go zmodernizuje.

Oprócz działań w/w ważne jest rozpowszechnianie informacji o zasobach majątkowych będących własnością samorządu miejskiego a więc zakupionego terenu Pronitu. Wskazane działki na jego terenie są zaliczane do specjalnej strefy ekonomicznej. Należy robić wszystko by tą strefę poszerzyć.

Współpraca z instytucjami specjalizującymi się w pozyskiwaniu inwestorów: Polska Agencja Informacji i Inwestycji, Agencja Rozwoju Mazowsza, Tarnobrzeska Specjalna Strefa Ekonomiczna, oraz inne firmy doradcze.

Jest ponadto wielka szansa pozyskania dodatkowego terenu z Zakładów Produkcji Specjalnej działającego w ramach grupy Bumar. Ponieważ tereny ZPS-u są za duże do ich potencjału zakładu jest możliwość uwolnienia działek pod inną produkcję. Już wpłynęła do Urzędu Miasta propozycja zagospodarowania 5hektarów tych terenów. Z uwagi na duży teren Bumar będzie szukał inwestorów na wolne działki, które są ich własnością.

Widzę wielką szansę po otwarciu nowych zakładów pracy tj. firmy Krzyżanowscy, Excesior, Instytut Techniki Budowlanej, że będą sprzymierzeńcem przy ściąganiu kolejnych inwestorów na nasz teren. Ale nie tylko to decyduje o tym, że inwestor chce zainwestować w takim mieście jak Pionki.Ważnym elementem jest aktualny plan zagospodarowania miasta pod budownictwo jednorodzinne.Jest już przygotowany plan zagospodarowania terenu pomiędzy ulicami Leśną, Partyzantów, Chemiczną i Aleje Lipowe. Powstanie tam ok. 400 działek budowlanych.

Inwestorzy muszą wiedzieć, że Pionki to miasto z możliwościami rozwojowymi zamieszkania. Ważne jest też to. Że posiadamy przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Obecnie zainwestowane zostały środki finansowe w infrastrukturę sportową-Orlik przy PG 1, powiat w boisko przy L.O, zgłoszony został projekt budowy Orlika przy PG2.

Przygotowany jest wniosek o rewitalizację basenu- z częścią rekreacyjną oraz rewitalizacja stadionu. Należy zagospodarować teren nad Stawem Górnym ze środków unijnych lub w działalności publiczno-prywatnej.

Ważny jest też dojazd do Pionek. Budowa ulicy Augustowskiej skróci dojazd do miasta od strony Kozienic o 4 km, budowa drogi powiatowej z Przejazdu do Pionek i modernizacja ul Wspólnej, która jest zaplanowana na rok 2011 w budżecie powiatu.

Maria Kopczyńska (Komitet Wyborczy Wyborców Pionki - Czas na zmiany) - Jeżeli chodzi o Pronit to został zakupiony w 2005r bez wyceny, inwentaryzacji bez dokumentu stwierdzającego ze teren ten jest bezpieczny czyli wolny od materiałów wybuchowych, materiałów łatwopalnych. Aby ten teren zagospodarować trzeba najpierw wykonać inwentaryzację, nowy obmiar a następnie wyspecjalizowane służby winny sprawdzić czy teren jest bezpieczny i wolny od materiałów wybuchowych i łatwopalnych. Aby teren Pronitu zagospodarować należy dokonać wycinki drzew zgodnie z operatem leśnym i sukcesywnie przygotowywać do sprzedaży poszczególne działki. W ramach marketingu tereny Pronitu z opisem winny być umieszczane sukcesywnie na stronie internetowej Urzędu Miasta. Ścisła współpraca z Tarnobrzeską Strefą Ekonomiczną oraz z Państwową Agencją Inwestycji Zagranicznych. Powinno pomyśleć się o opracowaniu zachęt dla pracodawców i inwestorów tworzących nowe miejsca pracy. Palącym problemem jest zagospodarowanie stawu górnego czyli ogłoszenie przetargu na dzierżawę na okres przynajmniej 25 lat. Natychmiastowa decyzja o zatwierdzeniu szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego we wschodniej części miasta i północnej nakręci koniunkturę i stworzy nowe miejsca pracy.

Jakub Maciejewski (Komitet Wyborczy Wyborców - Teraz Pionki) - Problem inwestycji i terenów byłego Pronitu wisi nad nami od lat. Wymaga zdecydowanych i kompleksowych działań burmistrza. Brak jest (z winy poprzedników) konkretnej oferty dla inwestorów. Trzeba ją opracować i sporządzić dokładną mapę proponowanych terenów, uzgodnić ich przeznaczenie oraz sporządzić właściwą dokumentację tak, aby inwestorzy mogli otrzymać dokładne informacje o tym, czego można oczekiwać od Pionek. Te informacje należy rozpowszechnić przez powołane do tego instytucje. Widzę tutaj też dużą rolę dla burmistrza i jego osobistych starań i zaangażowania urzędników. Obecna sytuacja jest niewystarczająca. Taki program, jeśli zostanę wybrany, zobowiązuję się przedstawić w ciągu pierwszych trzech miesięcy.

Henryk Rybak (Komitet Wyborczy Wyborców Krajowa Wspólnota Samorządowa) - Wiąże się to nierozłącznie z punktem pierwszym. Ponadto aby ściągnąć inwestorów trzeba w dużym stopniu usprawnić pracę urzędu, położyć nacisk na marketing i promocję miasta na arenie ogólnopolskiej. Postawić na rodzimych inwestorów. Stworzyć im możliwości czy to dzierżawy terenu, wykupu czy transakcji wiązanej z własnym wkładem finansowym bądź rzeczowym na zdrowych zasadach. Rozszerzyć strefę TSSE na cały Pronit jeśli to możliwe.

Andrzej Wieczerzyński (Komitet Wyborczy - Sojusz Lewicy Demokratycznej) - Realne pomysły na tworzenie nowych miejsc pracy to przede wszystkim:

  • reforma miejskiego systemu podatkowego, w tym wieloletnie zwolnienia podatkowe dla tworzących nowe czy utrzymujących miejsca pracy (obniżenia podatku),
  • należy znacznie poprawić promocję miasta w kraju, jak i również za granica,
  • przygotowanie terenów Pronitu pod sprzedaż z zachowaniem zasady ’dobry najemca za dobry czynsz’.


Komentarze[48]
bolek (2010-11-10 19:26)
Moim zdaniem na drugą część pytania są odpowiedzi...ale na 1-szą...nic konkretnego.

maxy (2010-11-10 20:05)
Najlepszym nauczycielem naszych kandydatów jest pan Zawodnik, okazuje się że jego pomysły daje się realizować i dokończyć wszystkie zaczęte przez niego inwestycje. Ci, którzy mu nie wierzyli, nazywali go wizjonererem mają teraz głupie miny i zapewne żałują, że nie pozwolono mu dokończyć kadencji. Dajmy mu więc jescze jedna szansę , bo to światowy, madry człowiek, pracowity, kreatywny. Inteligencą i tokiem myślenia znacznie przewyższa kontrkandydatów . Nie czyta z kartki i wie co mówi. A do rady wybierzmy ludzi wykształconych , nie stolarzy , hydraulików oraz tych którym coś dolega.

mieczyk (2010-11-10 20:08)
Janeczek i Banaś poza zasięgiem...Kopczyńska bombek szuka i...niech szuka dalej.(Niejeden złomiarz w powietrzu by fruwał) A nieobecni jak zwykle nie mają racji.

mieczyk (2010-11-10 20:10)

maxy (2010-11-10 20:13)
Interesują nas nowe miejsca pracy. Mamy dość wyjazdów za chlebem.

Ozborn (2010-11-10 21:31)
Maxy - wizjonera z marzeniami bez możliwości ich zrealizowania już przerabialiśmy i była to totalna porażka, czego najlepszym wyrazem był transparent na Proch-u. Nie damy się oszukać po raz drugi, szkoda miasta i mieszkańców. (Hahaha i te obietnice bez pokrycia na spotkaniach z mieszkańcami, ale lipa). Poza tym tego Pana nie ma w debacie i niech tak zostanie jak najdłużej.

Ozborn (2010-11-10 21:35)
A w kwestii Rady Miejskiej to ja osobiście wolę mądrego stolarza czy hydraulika, niż idiotę, który ma nawet najwyższe stopnie naukowe przed nazwiskiem.

Zosia (2010-11-10 21:53)
Po przeczytaniu wypowiedzi poszczegolnych kandydatów zauwazam, że pomysły na tworzenie nowych miejsc pracy najlepsze ma jednak p. Janeczek. Z przykrością zauwazam, że p. Banaś oprucz przyjaznej atmosfery dla nowych inwestorów nic konkretnego nie oferuje. Wszyscy wiemy, że nowe miejsca pracy to inwestorzy, którzy potencjalnie zainwestuja w mieście tworzac tym samym nowe miejsca pracy. Dobra atmosfera i indywidualne podejście - nic mi to nie mówi ( brak konkretów). Tu nie wystarczy pięknie mówić, tu trzeba miec konkretny pomysł. Problem sam się nie rozwiąże. Trzeba poprawić infrastrukturę terenów pod potencjalnych inwestorów, czyli tereny Pronitu. Uzbrojenie, budowa dróg dojazdowych, właściwe oznakowanie terenu, to jest to. Jezeli miasto dodatkowo wprowadzi dobrą ofertę podatkową od gruntu ( np. zwolnienia na określony czas)pewnie wpłynie to na zwiększenie zatrudnienia. Podatki z tytułu CIT i tak zasilą budżet miasta. Da to możliwość rozwoju firmy, większego zainwestowania w jej rozwój.Pani Kopczyńska też zwraca uwagę na ważny aspekt odlesienia. Bo przecież wiadomo, że ten problem opóźnia uruchomienie toru wyścigowego. Jego uruchomienie to także nowe miejsca pracy. Ale takie odlesienie to tez bardzo trudny temat do zrealizowania. Poprawa infrastruktury miasta to też zachęta dla inwestorów.

Gosia_454 (2010-11-10 22:10)
Sądząc po komentarzach społeczeństwo pionkowszczan jest niedojrzałe politycznie, skłócone. Nie dostrzega dobrych i pionierskich na skalę Unii Europejskiej działań włodarzy miasta dla dobra lokalnego. Jeżeli nie da się zmienić świadomości społeczno-politycznej mieszkańców miasta posiadających prawo głosu wyborczego należy zgodnie z hasłem „praca u podstaw” kreować myśl polityczną przyszłych wyborców będących dzisiaj dziećmi. W tym też celu w Pionkach przy ul. Targowej powstał pierwszy w Unii Europejskiej żłobek w którym opiekę wychowawczą nad przyszłymi wyborcami sprawuje od dwóch miesięcy osoba lecząca się od wielu lat psychiatrycznie a w ostatnim 10-leciu przebywająca na rencie chorobowej – SZCZEPANIAK A.. Jej cudowne uzdrowienie zawdzięczane jest nieomylnemu w odbieraniu rent ZUS- owi oraz dyrektorce żłobka i przedszkola – Teresie KOWALCZYK – jak się dowiadujemy ze strony internetowej Przedszkola nr. 3 zatrudniającej „wysokowykwalifikowaną kadrę”. Co też mogło sprawić aby etat zgoła bardziej odpowiedzialny niż rejestratorka w kartotece przychodni obsadzić osobą co do której rodzice dzieci, a w szczególności sama zatrudniająca już z tzw. ‘urzędu’ winny mieć ograniczone zaufanie? No chyba tylko dobro dziecka, przyszłego wyborcy. Zawnioskujmy o nadanie dyrektorce żłobka orderu „ Zasłużona dla miasta Pionki” .

znajomy_ktoś (2010-11-10 22:22)
Jak Pan Janeczek ma podpisywać dobre dla miasta umowy skoro nie umie czytać że w regulaminie tej debaty napisane jest że wypowiedź ma się składać z 10 zdań maksymalnie.. Haha a tu proszę poemat że aż się odechciewa czytać takiej długiej wypowiedzi.. Pan Banaś i Pan Rybak zwięźle i na temat..

witek (2010-11-11 10:59)
Gosia 454 a w czym jesteś taka zasłużona dla tego miasta,chyba w pustym gadaniu jak pozostała reszta tzw.działaczy.

Karola (2010-11-11 11:02)
A ty znowu o transparencie ! Musisz byc bardzo dumny , że popisałeś się głupotą .Bo wywieszenie tegoz chwalebnego transparentu świadczy tylko i wyłącznie o głupocie tych co to zrobili. A więc gratuluję głupoty ! Z moich obserwacji wynika , że rzeczywiście wiele pomysłów p. Zawodnika zostalo zrealizowane przez obecne władze. A najbardziej nie podoba mi się to ,że p. Zawodnik chciał aby wykorzystac walory miasta w celach turystycznych ,a obecne władze odwrotnie ,zniszczyc te naturalne warunki wprowadzając spalarnie plastików, nie stwarzajac warunków takim ludziom jak np. p. Szwed ,którego działalnosc była tez atrakcja dla miasta.

Karola (2010-11-11 11:51)
W mojej wypowiedzi chodzi o transparent wywieszony kiedyś na stadionie - "Zawodnik j.... szkodnik" nad którym to w zachwyt popada osborn.

Karol (2010-11-11 14:51)
Myślę że debata ta odsłoni wiele cech naszych kandydatów na burmistrza. Szkoda że nie ma tu wypowiedzi kandydata „wizjonera” bo byłyby to zapewne ciekawe wypowiedzi. Odniosę się do wypowiedzi kandydatki pani Kopczyńskiej. Z tego co pamiętam to Pronit kupowany był z tzw. przebicia komorniczego jako zakład zorganizowany, a więc pojęcie wyceny poszczególnych składników majątkowych nie ma to żadnego znaczenia. Dla przykładu jeśli kupuje czy sprzedaje samochód to nie zastanawiam się ile w tym samochodzie kosztuje osobno silnik, tapicerka czy inne części składowe. Kupuję samochód jako całość. Oglądając wystąpienie pani kandydatki na sesjach można domniemać że zrozumienie całego procesu sprzedaży i zakupu Pronitu wykracza poza jej możliwości. Działki na Pronicie są sukcesywnie sprzedawane, a więc musi istnieć „obmiar” i inwentaryzacja. Chociaż pojęcie „obmiar” używane przez panią kandydatkę trudno tu nawet umocować prawnie. Drzewa są wycinane zgodnie z operatem leśnym bo wiem z rozmowy z leśnikiem kupując drewno do kominka. Szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego wschodniej części miasta wykony jest przynajmniej od trzech lat, a taki plan w północnej części miasta jest opracowany tylko nie zatwierdzony przez Radę Miasta bo pani Kopczyńska najpierw sparaliżowała pracę rady swoimi pomysłami odwołania przewodniczącego, a w dniu wczorajszym gdy taka uchwała miała być glosowana to nie przes

Karol (2010-11-11 14:52)
a w dniu wczorajszym gdy taka uchwała miała być glosowana to nie przeszła na sesję jak i planu nie można było zatwierdzić. Reasumując. Temat dyskusji dotyczy właściwie realnego pomysłu kandydata na stworzenie nowych miejsc pracy lecz w wypowiedzi pani Kopczyńskiej trudno dopatrzyć się takiego pomysłu. Może to działanie samozachowawcze. Gdyby pani kandydatka podała taki złoty środek na zlikwidowanie nawet bezrobocia w Pionkach poprzez nowe miejsca pracy to bezużyteczny stałby się Powiatowy Urząd Pracy, a wtedy ta pani jako pracownik tego Urzędu mogłaby stać się sama bezrobotną.

Bary (2010-11-11 16:21)
Bylem na wczorajszym "posiedzeniu" Rady Miasta i pani Kopczynskiej na nim nie było. Nie rozumiem więc jak śmie twierdzić, że chce głosować nad uchwała w sprawie planu zagospodarowania. Zobaczymy czy przyjdzie na posiedzenie piątkowe o godzinie 15:00. Naprawdę warto przyjść i zobaczyć w jaki sposób reprezentują nas poszczególni radni. W jaki sposób wykorzystują zaufanie jakim ich obdarzyliśmy. Zobaczymy, kto nie ma za grosz honoru i "oleje" inwestorów, którzy chcą płacić wysokie podatki budując tutaj domy. Później wychowywać w Pionkach swoje dzieci. Ciekawe kto kiedyś zapełni tutejsze przedszkola, szkoły i żłobki, jeżeli nie można się tutaj osiedlać.

Karola (2010-11-11 17:14)
Dlatego takim radnym ,którzy bawią sie w kotka i myszkę kosztem miasta ,zdecydowanie - dziękujemy ! Popatrzyłam dzisiaj na spoty wyborcze i naprawdę jest z kogo wybierac nowych radnych . Jest wielu znanych , madrych i wartościowych ludzi. Ja osobiście proponuję wybierac tych którzy dają sobie radę w trudnych warunkach jakie proponuje nam nasze miasto. Bo co może zaoferowac nam osoba niepracująca czy też emeryt ? chyba tylko dużo czasu. Zaweża się tez ilosc kandydatów na burmistrza z których można wybrac. Po dzisiejszych spotach wybrałabym p. Zawodnika lub p. Rybaka. Pan Zawodnik przypomniał jak dużo zrobił przez tak trudny i krótki okres 2,5 roku,a p. Rybak też przedstawia się jako osoba ,która wie co chce od życia .Czekam jeszcze na spot naszych uważających sie za najlepszych. I oby to nie było - ten kłamie,ten kłamie, ten kłamie , ten kłamie ,ten kłamie .......tylko ja dobrze rządze i to wszystko tylko ja zrobiłem. Kilka kadencji zobowiązuje do odpowiedniego zaprezentowania się.

Ozborn (2010-11-11 17:38)
Karola znowu ciśnienia nie trzyma, hehe, proponuję, żebyś przeczytała wszelkie swoje poprzednie wypowiedzi, wtedy zorientujesz się kto popisuje się głupotą i IQ ryby (i to w postaci fileta).Wcale się nie zachwycam żadnym transparentem, (który traktuję, jako miejscowy folklor)stwierdzam jedynie fakty, a na te fakty ten twój idol sobie zapracował czynami. Samo to, że go nie ma w debacie, świadczy o tym, jak podchodzi do miasta i mieszkańców.

bolek (2010-11-11 18:27)
Pan Banaś-dobre ulotki,bez tego:"...tatulu chwalą nas...wy mnie ,a ja was" co można zauważyć np.u p.Zawodnika.Pan Banaś ma też moim zdaniem świetny program promujący kandydata-E-plac.Miłe zaskoczenie.Dobre wrażenie.

Bary (2010-11-11 20:14)
Wydaje mi się, że najlepszym kandydatem na burmistrza jest osoba z doświadczeniem. Czyli taka, która wie z kim się napić, do kogo pojechać, żeby załatwić kasę na realizację inwestycji. Pionkowskie kadencje są na tyle krótkie, że zabraknie czasu na naukę i praktykę ;)

laila (2010-11-11 21:05)
Najlepszym kandydatem na burmistrza będzie W.Banaś,pan Janeczek już odsiedział swoje na stołku Burmistrza.Pionki potrzebują zmian i innego zarządcy,który dobrze pokieruje miastem.

Karola (2010-11-11 21:18)
Widzę , że tobie skoczyło ciśnienie ,bo zaczynasz ubliżac . No cóż za to twój idol nadal nie jest w telewizji . A przyszło ci do głowy , że może p. Z nie chce produkowac sie tutaj , bo przez dwa lata był tu obrażany ? No cóż idol nie idol , każdy ma prawo wybrac sobie kogo chce ,ale nie da sie zaprzeczyc , że p. Zawodnik przez dwa lata zrobił bardzo dużo ,są to duże i widoczne inwestycje ,trzeba zaznaczyc , że zrobiłby dużo więcej gdyby miał poparcie w przychylnej miastu radzie i dokończył swoją kadencję , a tak ... musiał walczyc o każdy ruch ręką. Zgadzam się , że burmistrz powinien byc więcej niż jedna kadencję ,jeśli jest dobrym burmistrzem. Mamy już jednego , który jest kilka kadencji i co z tego ?

Guest (2010-11-11 22:06)
A moim skromnym zdaniem, to najlepszy pomysł ma Pan Banaś (tor i elektrownia). Chodzi o to, żeby w Pionkach powstało coś dużego, na skale przynajmniej Polski. Coś co by wyróżniało nasze miasto i kojarzyło się z nim, tak jak teraz ludziom kojarzy się Pronit. Pionki=Pronit - szkoda że to już nieaktualne. Więc może Pionki=Tor? :)

Ozborn (2010-11-11 22:12)
Karola, co do ubliżania to spójrz w swój post wyżej. Piszesz o moim kandydacie, że jeszcze nie wystąpił w telewizji, hehehe, twoja szklana kula zawodzi, bo ja nie mam tu kandydata.Takie sformułowanie: "p. Zawodnik przez dwa lata zrobił bardzo dużo ,są to duże i widoczne inwestycje" - to rozwaliło mnie na łopatki i pękam ze śmiechu. Jakie duże i widoczne inwestycje. Zawodnik miał swoją szansę, którą zaprzepaścił, szkoda czasu i potencjału ludzkiego na wybór takiej osoby, no chyba , że chcemy znowu mieć przedstawienia,zamieszanie z kolejnymi zawiadomieniami do Prokuratury.Jeszcze raz mówię, szkoda czasu (Pionki muszą się rozwijać)na wybór Pana Z. Nie dajmy się drugi raz omamić.

skoczek (2010-11-11 22:27)
Czytam te wszystkie posty i zastanawiam się czy w takiej polemice warto brać udział. Pan Banaś reprezentuje konkretną partie i jej program będzie realizował. Jakie osiągnięcia ma ta partia ?Ile dobrego zrobiła dla Pionek?W powiecie od jego powstania ta partia rządzi.Poza tegoroczną inwestycją przy liceum i remontem drogi przez Sokoły co zostało zrobione. Wiem, zwolennicy zaraz napiszą że przeprowadzono remont Radomskiej tyle że to inwestycje drogowe na które przychodzą środki z "góry". Przecież ta partia to typowa "obrotówka"Z każdym wejdzie w układ by swoich wsadzić na stołki.Przecież można inwestować w Pionkach -największym mieście w powiecie, ale tu wyborców tej partii nie ma.Lepiej zrobić coś w okolicy i tym zaskarbić sobie przyszły elektorat.Pozdrawiam samodzielnie myślących.

petit (2010-11-11 22:34)
Od tego Pronitu uszy puchną! Inwestorów jak nie było tak nie ma i nie będzie.

Zosia (2010-11-11 23:21)
Pomysły p. Banasia z całym szacunkiem tor i elektrownia to napewno nie tego pana. Nagranie na E- PLAC szkoda, ze nie zrobione na boisku ze sztuczną trawą. Tam dopiero widać by było jego pracę, a właściwie nadzór i gospodarowanie. Boisko zdewastowane, ogrodzenie zagraza bezpieczeństwu grających, murawa odkleja się całymi płatami, z bramek zostały same metalowe obręcze, bramy wejściowej brak, sąsiedzi boiska skarżą się na brak podwyższenia ogrodzenia przed ich posesjami ( wybijane notorycznie szyby). Korty tenisowe pozostawione same sobie... Dodam do tego cieknący dach, pourywane rynny, zaniedbaną bieżnię. Szkoda, że programu nie nagrano w szatni szkoły oj widok był by.....Ale trzeba przyznać front budynku imponujący. Jaka w tym zasługa p. Banasia?Nie liczy się opakowanie ale to co wewnątrz. Termomodernizacji dokonał Urząd Miasta. Dobry gospodarz...........Jedni pięknie potrafia mówić, inni robią swoje.

Bary (2010-11-12 07:00)
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale któryś z kandydatów miał wizje wybudowania w Pionkach skoczni narciarskiej. Aż strach pomyśleć co wymyśli po wyjeździe nad morze.

bolek (2010-11-12 07:31)
Ja też marzę...o wyspie na środku stawu,o autostradzie przez Puszczę Kozienicką,o alei królów...ale co za niefart!Świebodzin nas wyprzedził!A w mieście biedy...pewne"omnibusy" znowu powinny mieć po3-4 etaty i...udawać,że są niezastąpione i o zgrozo..Pracują!!A na liście kandydatów całe klany rodzinne np.:były radny K.Sokołowski,jego siostra b.radna J.Mąkosa/Monkosa?/,żona Anna,brat żony p.Pestka...A samokrytycyzmu i lustra to Państwo NIE MAJĄ!?

mariusz (2010-11-12 09:57)
Do Zosi co ma dyrektor do do zdewastowanego boiska? Zostawmy otwarte boiska na LO i w gimnazjum 1 to zobaczysz Zosiu co z nich zostanie po 6 miesiącach. Panu wizjonerowi gdzie miały być wyspy gondole i mosty zwodzone to ja mówię NIE!!!!!! Co do zdemolowanych obiektów w mieście to zacznijmy wychowywać młodzież. Pozdrawiam

TED (2010-11-12 10:09)
Wszyscy kandydaci gadaja ble,ble.Pomysły nie nowe ale i nie do spełnienia.Kazdy z nich mogłby zrealizować swój program przy jednym załozeniu priorytetowym.OBNIŻYĆ PODATKI LOKALNE.Nastepstwem tego beda inwestorzy którzy przyjda i zainwestują bez łaski i załatwiania.Władze lokalne maja tylko i wyłącznie stworzyć warunki zakupu dzierżawy,wytczyc działki doprowadzić media.Obecnie jest totalny bałagan ponieważ od 2005 roku nikt nie wpadł na pomysł inwentaryzacji majątku,wytyczyć działki lub doprowadzic media.Czas podejmowania decyzji np w sprawie zakupu terenu trwa min.1 rok.Trzeba chyba inwestora oszołoma by przy takich warunkach próbować zainwestować w Pionkach.Trzeba zapomnieć o wielkich firmach a skupić się na przyciagnięciu małych i stworzyć im normalne warunki funkcjonowania.Lepiej mieć 50 firm zatrudniajacych po 10 osób niz giganta na glinianych nogach.Sciagnięcie z małego róznego rodzaju podatków jest sprawa banalnie prostą .A upadek giganta to broblem dla miasta i jego mieszkańców.

mariusz (2010-11-12 10:23)
Karola te inwestycje twojego idola to wyremontowany CPN czy ta winda w tunelu pod stacją? Co powiesz o dorosłym człowieku który wygania dzieci z boiska bo powiedział że ma takie prawo a potem uciekł jak tchórz nie odbierając telefonu od redaktora z echa dnia i ta ma być Burmistrz naszego Miasta ? Wypowiedzi twojego Guru to są nauczone na pamięć bo byłem kiedyś przy rozmowie tego pana jak nie był przygotowany to pokazał jakim jest dobrym mówcą haha. Stanowisko zastępcy powinien obsadzić swoją siostrą ze słowackiego

Brak (2010-11-12 11:02)
"Burmistrz Miasta i Rada Miasta nie stwarza bezpośrednio miejsc pracy. Stwarza natomiast dogodne warunki dla inwestorów. Stąd też jest najważniejsze aby samorząd miejski posiadał atrakcyjny teren. Uzbrojony w niezbędną infrastrukturę zasilanie w gaz ziemny , energię elektryczną, wodę, kanalizację sanitarną." ŚMIECHU WARTE... bo burmistrz i rada wychodzi na to ze wcale nie są potrzebni każdy żyje od wypłaty do wypłaty. Podobno kanalizacje na Pronicie zrobił p. Zawodnik? (za nim też nie jestem) powinna wygrać osoba która jeszcze nie była burmistrzem.. 3/4 osób startuje na burmistrza bo inaczej będą na bezrobociu i do Urzędu Pracy będą musieli chodzić raz w miesiącu... wtedy zobaczą jakie tam są tłumy że nie ma gdzie się ruszyć...

Karola (2010-11-12 12:37)
Ty i tak nie dowiesz się kto jest moim idolem ,ale nie nawidzę jak z ludzi madrych robi się głupków. Czekałam właśnie kiedy wyjedziecie z dziemi z boiska, bo bale już były , Kasyno,winda itp. Wszyscy dobrze wiedzą , że to wszystko to wasze zagrywki i że p. Zawodnik był sprowokowany .I z tego co widzę nie tylko on miał prawo byc zdenerwowany inny na jego miejscu też by nie wytrzymał. Widziałes jak radny M. pojechał bur. J o skarbniczce ? widziałes jaki p.J zrobił sie czerwony z nerwów ? po samą grzywkę ! i z miejsca szukał odwetu . To było tylko raz ,a już 5 miesięcy nie ma posiedzeń , żeby nie pokazał więcej nerwów .Ja lubie jak jest sprawiedliwie , co Bogu to Bogu ,co Kubie to Kubie. Dlaczego nie napiszesz , żę dzięki uporowi i determinacji p. Zawodnika powstał tunel , perony,nawet i winda, zakład Soudal i wiele mniejszych inwestycji , dzięki niemu budynek Kasyna nie rozleciał sie w drobny mak ,pomijając , że dzieki pewnym radnym znowu popadł w ruinę. Dlaczego wywlekasz niechlubne dla siebie sprawy transparentu na stadionie , prowokacji z dziemi ? czym sie chwalisz bo ja uważam ,że głupotą.

mieczyk (2010-11-12 12:56)
Popieram "Ozborna" w całej rozciągłości. Transparent był wynikiem SPROWOKOWANIA mieszkańców Pionek przez Zawodnika. Czy normalny człowiek mści się na 10 letnich dzieciach? Czy normalny człowiek wywija pięściami nad kobietami? Czy normalny człowiek włóczyłby się do dziś po Sądach i Prokuraturach? Brak jego wypowiedzi na tych forach, samo w sobie mówi o nim. Do dziś pamiętamy, jak chowając się pod pseudonimem "Smyka" i innych, w "Nad Zagożdżonką" szkalował i pomawiał wszystkich kto był przeciwko niemu. To też wystawia mu jednoznaczna opinię. A może zapomnieć trzeba fakt usiłowania sprzedaży po cichu szkoły podstawowej nr.2 wójtowi Ziółkowi? A może przypomnieć trzeba sprawę "autostrady" skrytykowaną, jako mrzonką bez pokrycia, przez wójta Ziółka? A gdzie jest projekt za 65 tysięcy drogi do Czarnej?

Karola (2010-11-12 14:13)
Tak to prawda wy się zawsze popieracie w całej rozciagłości ! nawet jak trzeba bylo poprzeec korzystne i ważne dla miasta sprawy , to wy byliście w całej rozciagłości przeciwko ! pamietam tak było.A czym mieszkańcy byli sprowokowani do napisania tak obleśnego transparentu, ja jako mieszkaniec nie widzę powodu. A czy normalny człowiek ? wypisuje tak haniebny transparent i jeszcze nim się chełpi? czy normalny człowiek podaje burmistrza o byle co do prokuratury i sądu ? czy normalny człowiek na oczach całego miasta wyzywa burmistrza i wymachuje nad nim rękami ? czy normalny człowiek któremu zaufali mieszkańcy utrudnia pracę burmistrzowi i prowadzi swoje niecne gierki do zdobycia swoich osobistych korzyści kosztem dobra miasta ?

znajomy_ktoś (2010-11-12 15:23)
o jaaaa... i znów kłótnie.. widać kto sie żre w tym mieście... znów to słuchanie o tym jak jest na linii między P.Janeczkiem a P.Zawodnikiem... LUDZIE GŁOOSUJMY ZA NORMALNOŚCIĄ W TYM MIEŚCIE BO ZNÓW BĘDZIEMY MIELI PRZEDWCZESNE WYBORY.. jak albo jeden albo drugi zostaną burmistrzami to nigdy nie będzie tak że się dogadają z Radą... totalny harmider...

mieczyk (2010-11-12 15:32)
Po pierwsze to nie określiłem się z kim jestem. Na razie obserwuje dwóch kandydatów. Janeczka jako najbardziej doświadczonego i Banasia. Na pewno jestem przeciw Zawodnikowi. Ten ostatni, z nikim się nie dogada. Najwięcej zależy jednak od tego, jacy ludzie zasiądą w radzie. Ostatnie lata pokazały np. że jak na sali brakowało pań z "Przyszłości dla Pionek" obrady przebiegały w spokoju. Wystarczą dwie, trzy awanturujące się osoby i...mamy pokazówkę

mona31 (2010-11-12 16:14)
Karola ja nie wiem kim Ty jesteś ale tak myślę że Pana Z.traktujesz jak guru!Kobieto ja na Jego m9iejscu nie pokazywałabym się w Pionkach przez 10 lat!Wstyd by mi było!Odwołali mnie ze stołka a ja znowu na stołek?!i On ma być taki rozsądny?!Ogarnij się dziewczyno!A co do Jego wypowiedzi to Śmietanka świetnie pisał Mu przemówienia a także bardzo często wypowiadał się za Niego!Nie popieram Pana Śmietanki ale taka jest prawda!Mam dla Ciebie radę:załóż sektę a pana Zawodnika zrób guru!

Karola (2010-11-12 19:10)
No i tu sie mylicie p.Zawodnik nie jest moim guru. Ja tylko prostuję sprawy które wy przekręcacie.Jako ludzie nienawistni do wszystkich i wszystkiego co nie jest po waszej myśli ciekawe co powiecie na to . Solidarnośc jajników podpowiada mi ,że p. Kopczyńska może byc dobrym materiałem na burmistrza , chociaż wczesniej nie brałam jej pod uwagę. Jej hasło kobieta potrafi ,jest trafne - bo rzeczywiście kobieta potrafi! A co myślicie o p. Rybaku , bardzo madry , zrównoważony, spokojny człowiek. Rodzinny ,zaradny z doswiadczeniem w pracy samorządowej ? a p. Banaś ? też im nie ustępuje , młody , chętny , bystry . Ktos tu powiedział , że nie powinno już wybierac się p. J i p. Z , żeby nie bylo więcej kłótni ? może ma rację wybierzmy czlowieka nowego,a przede wszystkim NOWĄ RADĘ, żeby już więcej nie utrudniała pracy żadnemu burmistrzowi. Mówicie , że ja jestem jakiś wyjątek inaczej myślący. Poczytajcie sobie ulotki wyborcze , pooglądajcie spoty. Nikt już nie chce takiego burmistrza, nikt już nie chce takiej rady. Myślicie , że to przypadek , że tylu jest chętnych ? nie! ludzie wzięli sprawy w swoje ręce i chcą sie was pozbyc raz na zawsze. Pozdrawiam !

Karola (2010-11-12 19:10)
No i tu sie mylicie p.Zawodnik nie jest moim guru. Ja tylko prostuję sprawy które wy przekręcacie.Jako ludzie nienawistni do wszystkich i wszystkiego co nie jest po waszej myśli ciekawe co powiecie na to . Solidarnośc jajników podpowiada mi ,że p. Kopczyńska może byc dobrym materiałem na burmistrza , chociaż wczesniej nie brałam jej pod uwagę. Jej hasło kobieta potrafi ,jest trafne - bo rzeczywiście kobieta potrafi! A co myślicie o p. Rybaku , bardzo madry , zrównoważony, spokojny człowiek. Rodzinny ,zaradny z doswiadczeniem w pracy samorządowej ? a p. Banaś ? też im nie ustępuje , młody , chętny , bystry . Ktos tu powiedział , że nie powinno już wybierac się p. J i p. Z , żeby nie bylo więcej kłótni ? może ma rację wybierzmy czlowieka nowego,a przede wszystkim NOWĄ RADĘ, żeby już więcej nie utrudniała pracy żadnemu burmistrzowi. Mówicie , że ja jestem jakiś wyjątek inaczej myślący. Poczytajcie sobie ulotki wyborcze , pooglądajcie spoty. Nikt już nie chce takiego burmistrza, nikt już nie chce takiej rady. Myślicie , że to przypadek , że tylu jest chętnych ? nie! ludzie wzięli sprawy w swoje ręce i chcą sie was pozbyc raz na zawsze. Pozdrawiam !

mieczyk (2010-11-12 19:22)
Już tu byli tacy co to szukali piszących tu radnych to wyszli na durniów. Ta Pani co startuje, przez dwa ostatnie miesiące robiła awanturę o stołek, a żadnej sesji nie zwoływała dla dobra miasta. Dostałem ciekawy telefon w sprawie dzisiejszej sesji. No to buntownicy się popisali!!! Mogli choć na ostatniej sesji coś "zrobić" a tu nawet zapomnieli o komisjach i dietach dla nich!! I to kto "Ich troje " plus już "Przeszłośc dla Pionek" I nie wciskaj mi że nie jesteś od Zawodnika. To aż było czuć- swąd nie z tej ziemi

Karola (2010-11-12 20:37)
To ty wciskasz , że nie określiłeś się za kim jesteś . Skoro jesteś przeciw p. Zawodnikowi i radnym z " Przyszłości dla Pionek " no to musimy intensywnie pomyślec , żeby odgadnąc za kim jesteś? No i już wiemy - jesteś za p. J i resztą . No widzisz nie było wcale trudne do odgadnięcia i wcale nie musiało śmierdziec , żeby to stwierdzic. Ja też obserwuję swoich kandydatów ( no chyba , że mnie nie wolno ) narazie w takiej kolejności - P. Rybak, p. Banaś , p. Kopczyńska ,p. Zawodnik no i chciałabym poobserwowac p. Janeczka ,ale nie mam jak i gdzie.

mariusz (2010-11-12 21:07)
Karola to jak jesteś tak poinformowana to powinnaś wiedzieć kto te pozwy do sądu składał?

Ozborn (2010-11-12 22:10)
Polemika z Karolą przypomina rozmowę z pijanym Kaziem, albo cierpi ona lub on na rozdwojenie jaźni, albo zapomina co przed chwilą napisała - zmienna jak ta chorągiewka na wietrze,hehe, szkoda czasu na argumenty, że białe jest białe, a czarne jest czarne - nie dociera, hehe, ale jazda jest...

Bary (2010-11-13 09:27)
Dużo gadania... Ile razy byliście na sesji Rady Miasta? Ile razy byliście wygarnąć radnym prosto w oczy co o tym myślicie? Wierzcie mi, nie trzeba tysięcy ludzi, żeby coś zmienić wokół siebie! Ruszyć tyłki i wziąć się za tych obiboków!

Kamilos (2010-11-13 11:33)
Ta wymiana poglądów niczemu nie służy, tylko zaśmiecacie. Poczekajcie cierpliwie, już niedługo wybory, które wszystko zweryfikują. Pozdrawiam

skoczek (2010-11-14 10:17)
Bolek.Wymieniłeś tylko jedną rodzinę a wystarczy dobrze poczytać listy z kandydatami.Takich przypadków jest więcej.Poczytaj listy PSL.Tam pojawiają się całe rodzinne klany.Podobno nawet jeden z kandydatów na burmistrza na listach wyborczych ma krewnych lub powinowatych. Nie ma to jak własny rodzinny "układ". '

Ukryj komentarze   Dodaj komentarz

« Powrót

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 


Srona główna Kontakt Mapa serwisu
Copyrights © 2012 Pionki24. Designed by NSF.pl powered by Geopard.pl geopard.pl


Dyżury aptek: 21 maja - 27 maja, ul. Aleje Lipowe 14, tel: (48) 612-33-10. Uwaga! Dyżury w godz. 7.00 - 24.00/.../24 maja (czwartek): 6. Targi Pracy w Pionkach, godz. 10.00-14.00/.../27 maja (niedziela): Dzień Mamy i Dziecka, piknik na terenie Ogródka Jordanowskiego od godz. 16.00/.../28 maja (poniedziałek): festyn z okazji Dnia Dziecka na terenie jednostki straży pożarnej w Pionkach, godz. 11.00-16.00/.../2 czerwca (sobota): "Czas na sport w Jedlni" - festyn/.../
Dodaj pozdrowienia
Treść
Podpis
Kod otrzymany przez SMS
Aby dodać pozdrowienie wyślij SMS o treści AP.POZDR na numer: 72068
Kosz SMS 2,46zł (brutto)
W odpowiedzi otrzymasz kod sms, który wpisz w oznaczone pole

Usługa Premium SMS jest dostarczona i obsługiwana przez Dotpay

Usługa dostępna w sieci Era GSM, Plus GSM, Orange, Play

Właściciel serwisu Regulamin Reklamacje