07:00. Czwartek, 24 maj.   Imieniny obchodzą: Joanna, Zuzanna, Milena
Miasto na skraju bankructwa ?
 
U.M
zobacz wszystkie zdjęcia(1)
W dniu dzisiejszym zgodnie z ustawą Rada Miasta w Pionkach otrzymała od Burmistrza wykonanie budżetu za 2008 r. Osobą odpowiedzialną za wykonanie budżetu był poprzedni burmistrz Romuald Zawodnik. Rzeczywistość jaka ukazała się w dokumentach okazała się gorsza od przewidywań radnych. Zadłużenie miasta na dzień 31 grudnia 2008 wyniosło blisko 38 milionów złotych.


Stan zadłużenia i zobowiązań dzień 31 grudnia 2008 r przedstawiają się następująco:
- zobowiązania wymagalne to kwota  10.569.066 zł.
- zobowiązania niewymagalne  to kwota  11.466.610,30 zł.
- kredyty i pożyczki  to kwota 15.774.418,13 zł.
- całkowite zadłużenie miasta to kwota  37.810.094 zł.
   W chwili objęcia władzy miasta przez Romualda Zawodnika zadłużenie całkowite na koniec 2006 r. wynosiło 20.037.963,02 zł , a zobowiązania wymagalne wynosiły 5.472.141,02 zł. W kwocie całkowitego zadłużenia ujęta była także kwota 14.000.000 zł z tytułu zakupu Pronitu. Miasto przez ostatnie dwa lata miasto odzyskało z tytułu tego zakupu około 10.000.000 zł.

 Jak informują rani wskaźnik zadłużenia na dzień 31.12.2008 r. wynosi 48,38 % w stosunku do rocznych realnych dochodów miasta. Miasto może więc utracić płynnność finansową w momencie przekroczenia zadłużenia ponad 60 % w stosunku do dochodów.

 Pierwsze wrażenie jakie można odnieść zdaniem znawców konstruowania i wykonania budżetu jest takie że stan finansów miasta jest katastroficzny szczególnie gdy się bierze pod uwagę planowane i niezbędne inwestycje na rok bieżący jak np. konieczność remontu kotła ciepłowniczego za kwotę ponad pięciu milionów zł.
Od dłuższego czasu mieszkańcy Pionek byli informowani o bardzo dobrej kondycji miasta przez byłego burmistrza.Rzeczywistość okazała się jednak inna.Plany rozwoju oraz realizowanie nowych inwestycji może okazać się przysłowiowym "gwoździem" dla budżetu i podstawowym w funkcjonowaniu miasta.



Komentarze[153]
Hero (2009-03-20 22:43)
I super.Więcej "Przeszłość dla Pionek" niech walczy o odwołanie rady za jej nieudolne próby ograniczenia gościa,który o mały włos nie ogłosił upadłości miasta.Co Pan i Panie z komitetu teraz powiedzą ??Może to że sprawozdanie z budżetu jest oszustwem ??Jak widać na przykładach to jest szczyt chamstwa i bezczelności z ramienia tych radnych i osób popierających by twierdzić że radni działają na szkodę tego miasta(pomijam radnych popierających Zawodnika)

Omega (2009-03-20 22:48)
Cyfry mówią same za siebie. Jest to obraz do czego doprowadził UZDROWICIEL pan Romuald Zawodnik i to przez dwa lata. Postawy sobie pytanie co by było gdyby w RM nie było opozycji tylko większość zaślepiona swoim GURU. Przecież już w tej chwili pan Wojewoda nie nadałby pełnomocnika na zasadach burmistrza tylko komisarza. Tłumaczyło się narodowi przed jesiennym referendum że Zawodnik doprowadzi miasto do upadłości, ale nie dowierzali. Uwierzyli kłamstwom na różnych spotkaniach że stan finansów miasta jest bardzo dobry i pan Zawodnik wyprowadza miasto z długów z lat poprzednich. I wyprowadził miasto, ale w pole. Uwierzyli w brednie, opowieści i kłamstwa. Czy ci ludzie w Pionkach przejrzą w końcu na oczy ? Może na to zasługują ? Bardzo jestem ciekawy tego co powie Pan Burmistrz Malik na tą zastaną sytuację. Można mieć tylko nadzieję że za jego przyczyną jako pełnomocnika Wojewody to i pan Wojewoda dowie się w końcu i uwierzy że w Pionkach działo się bardzo źle, a mimo licznych wysyłanych sygnałów z Rady Miasta pan Wojewoda nie reagował.

Malina (2009-03-20 22:48)
jakoś nie wierzyłabym szczególnie tym źródłom informacji... jakoś nie potrafię...

Malina (2009-03-20 22:50)
Wyjmujcie jeszcze więcej brudów przed referendum, na szczęście i tak większość ludzi poznała prawdziwe oblicza naszych radnych (12)... NIC WAM JUŻ NIE POMOŻE... Ja nie wiem jak wy to przeżyjecie....

Omega (2009-03-20 22:55)
I jak może być dobrze jak do takiej „durnoty” nie docierają cyfry przepisane żywcem z przedstawionego dzisiaj budżetu. Miasto skazane na zagładę przez takich durniów.

tom491 (2009-03-21 08:07)
do takich durniów dociera tylko to że czarne to białe a białe to czarne. nie chcą się prxyznać że popierali GURU które doprowadziło do takiej sytuacji. ile jeszcze musi wyjść spraw by to uwidocznić. zmiana tematu komentarza też nic nie pomoże to jest oczywiste / metoda mydlenia oczu marki GURU lub made in GURU, СДЕЛАНО В GURU/

tom491 (2009-03-21 08:16)
do maliny: co z tego ze radni odejdą jak dług i tak zostanie i to nie pomoże go zlikwidować. zaraz oczywiście będą komentarze, że to ma duży wpływ zmiany RM. ja się nie zgodzę z tym i nie będę podejmował na ten temat dyskusji bo to nie ma sensu z takimi osobami dyskutować którzy nawet potrafią przypisać swoje kłamstwa innym osobom./ przykład ulotka do owołania RM/

Omega (2009-03-21 09:57)
Dziwię się radnym opozycji że nie reagują na kłamstwa zwarte w tej ulotce. Wszystkie zawarte tam punkty to zasługa Zawodnika i jego radnych. Szkoda że nie podali 38 mln zł zadłużenia to też zasługa „12 – tki” ? Po sądach to szkoda z nimi chodzić. Autorowi tego tekstu /a łatwo domyśleć się kto to/ powinni najwyżej „obić ryja”. To taka metafora, ale nie znalazłem lepszej.

asp172 (2009-03-21 11:08)
Kiedys na forach tej strony napisalem "niedouczony motłoch" "Spektator' za wszelka cene chcial mi wmowic ze pisalem o pionkowskim spoleczenstwie. Jednak teraz sie zastanawiam czy nie napisalem czasem prawdy o pewnych osobach z komitetu. Bo kto moze napisac taką ulotkę i jeszcze podważac cyfry!Te ostatnie sa druzgoczące dla CAŁEGO KOMITETU "PRZYSZLOSC DLA PIONEK"!! Piekna nam przyszlosc zgotowales Bielecki, Magdzik , Podziński Murawska, Giemzowa, Figurska, i cala Wasza obłudna grupa! Miasto padalo a Zawodnik urządzal bale za 17 tyś przy aplauzie w/w. Jak Neron w płonącym Rzymie! Teraz trzeba ostrych cięc w budrzecie. Panowie od Zawodnika..mudlcie sie aby nie dotknęly one ORGANZACJI!! Albo juz sie pakujcie z Pionek! OMEGA , masz racje..naprwde trzeba byc bez honoru i ambicji aby roznosic takie ulotki. No ale co mozna wymagac od osob ktore w przeszlości byly karane prawomocnymi wyrokami sądowymi za "mataczenie" w sprawach.

asp172 (2009-03-21 11:10)
autopoprawka "módlcie sie"

Pawel1 (2009-03-21 11:10)
Za kilka miesięcy,nie będzie można odnaleźć ojców tego sukcesu gospodarczego,miłośnicy talentów Pana Zawodnika zmienią nick i będą psioczyć że rosną podatki ,opłaty, a mogło być tak pięknie.Miasto Pionki to nie Radio Maryja,tu lokalna społeczność sama musi zapracować na swój byt.Pieniądze społeczne muszą być wydawane z rozwagą i odpowiedzialnie. W odróżnieniu do radyjka nikt nie zrobi ściepy na realizację jedynie słusznych inwestycji?!?!?!.

asp172 (2009-03-21 13:10)
Na stronie ECHA DNIA znalazlem taka wypowiedz Pelnomocnika Wojewody Pana Janusza Malika! "- Nie znam sytuacji finansowej Pionek, ale myślę, że do-wiem się wszystkiego od pani skarbnik i dyrektora urzędu. Chcę zobaczyć wszystkie ważne dokumenty. Ostatnio okazało się na przykład, że nie o wszystkich zobowiązaniach miasta wiedziała Regionalna Izba Obrachunkowa i zdaje się, iż jeszcze nie wie wszystkiego. Mogę tylko zapewnić, że konflikt pionkowski jest poza mną - powiedział Janusz Malik po spotkaniu z mieszkańcami i pracownikami urzędu."...LUDZIE to zgroza ...to falszerstwa domkumentow. !Co jeszcze wyjdzie na jaw przed referendum. Okazuje sie bezapelacyjnie że "Zawodnik i "PRZESZLOSC DLA PIONEK" prowadzila Pionki do zagłady! I co JASNIE PANI PROKURATOR ze Zwolenia !!! Mala szkodliwosc czynu ? Co? jeszcze miala wybuchnąc bommba jadrowa w Pionkach? Chociaz jak mamy takiego Ministra Sprawiedliwosci...

Omega (2009-03-21 14:18)
Można powiedzieć ze pan Burmistrz Malik nie jest powiązany z lokalnymi układami i łatwiej mu będzie coś pozytywnego zrobić chociaż czasu nie ma wiele. Po tym wszystkim co się działo przez dwa lata to pełny sukces pana Pełnomocnika Wojewody będzie wtedy, gdy na koniec jego działalności co niektórzy „zasłużeni” za rozłożenie miasta przez dwa lata wyjadą z niego w obrączkach. Wtedy pan Burmistrz Malik będzie mógł zameldować Wojewodzie o wykonaniu w pełni zadania. Jego sukces będzie sukcesem i nadzieją dla całego miasta że takie draństwo jakiego doświadczyło już się nie powtórzy.

czarny_olek (2009-03-21 15:24)
..,,Piekna nam przyszlosc zgotowales Bielecki, Magdzik , Podziński Murawska, Giemzowa, Figurska, i cala Wasza obłudna grupa! Miasto padalo a Zawodnik urządzal bale za 17 tyś przy aplauzie w/w... fiu fiu po nazwiskach widzę że to sam kwiat inteligencji i biznesu pionkowskiego tylko proszę o podpowiedź który z tych uzdrowicieli coś osiągnął w swoim prywatnym życiu,przecież to same ..... a szkoda gadać

asp172 (2009-03-21 16:55)
podobno "wizjoner" nadal krąży po UM i innych placowkach i opowiada o stawch,autostradach,DNACH...Cos mi sie wydaje ze Pam Janusz Malik wyrobil sobie odpowiednie zdanie o Romualdzie Zawodniku!! Z tego co donosi mi wrobelek Ćwirek to Pan Zawodnik moze zostac odsuniety nawet na dwa lata od dzialaności publicznej( na stanowiskach kierowniczych). Byl przeciez juz karany przez RIO. Teraz dopuścil sie oszustwa, ukrywając ważne dokumenty, stanowiace dowody w podejmowanych przez RIO decyzjach!! Gdyby nie walka "12" Pionki dosłownie zostałyby zaorane. Panu Bieleckiemu i spolce polecam wydanie nr.08/274/08 szczegolnie strony 4 i 5.. jeśli spotkam osobe roznoszaca ulotki zatrzymam i oddam w ręce policji za roznoszenie klamstw i pomówień osob! Na temat obrażania dzialaczy spolecznych to moga powiedzieć Prezesi klubow sportowych i ich czlonkowie( nizej podpisany!), ZHP. Obrażającym, pomawiającym i ciagającym po sadach i prokuraturach byl ROMUALD ZAWODNIK! Pismo do wgladu!

Omega (2009-03-21 17:21)
Dla naukowców właściwym miejscem są uczelnie i instytuty, dla duchownych miejsca sakralne, dla złodziei zakłady karne, dla wariatów zakłady psychiatryczne, ale nigdy jednostki samorządowe.

asp172 (2009-03-21 17:32)
zgadzam się na "zaklady" ale tylko ZAMKNIĘTE i te bez klamek!

Omega (2009-03-21 18:02)
Jeszcze jedno na temat zadłużenia miasta do którego doprowadził SZKODNIK, a wczoraj przedłożony budżet za 2008 r. odkrył nagą prawdę. Kwota zadłużenia miasta 38 mln zł na koniec 2008 r. przy wykonaniu dochodów rzeczywistych 53.205.915,55 zł. stanowi ponad 71%. Dodatkowe zobowiązania jakie powstały w I kw. br. tj. płatność za węgiel , ZUS itp. przekraczają 40 mln zł co stanowi do dochodu realnego delikatnie licząc 75 %. Zakładając teoretycznie że chciałoby się w tym roku „wyczyścić” długi do zera to od 1 kwietnia należałoby zamknąć na pozostałe trzy kwartały roku /75 %/ wszelką działalność gminy jak szkoły, przedszkola, MOK i inne prowadzone zadania gminy. Miasto pozostałoby bez szkolnictwa , kultury, utrzymania zieleni itp. Jest to rozważanie teoretyczne, ale uzmysławiające w jakiej sytuacji jest obecnie nasze miasto. Obraz apokaliptyczny, ale to jest wizja do jakiej dporowadzilby Zawodnik gdyby na tym stołku jeszcze parę lat pozostał przynajmniej do końca kadencji. To opaczność sprawiła że doznał zaćmienia z tą swoja firmą i nieterminowym odwołaniem do sądu bo w normalnej procedurze wołami by go z Urzędu nie wyprowadził. "LUDZIE z PIONEK", w dniu 29 marca w niedzielę zamiast na referendum idźcie do kościoła p.w. św. Barbary i podziękujcie patronce Pionek że miała litość nad naszym miastem i dała jeszcze szansę na normalność. Przecież proces uwolnienia miasta od „zła” rozpoczął się w

Omega (2009-03-21 18:04)
Przecież proces uwolnienia miasta od „zła” rozpoczął się właśnie 4 grudnia w Barbarę. To nie był przypadek.

spectator (2009-03-21 18:11)
"Jednak teraz sie zastanawiam czy nie napisalem czasem prawdy o pewnych osobach z komitetu." No popatrz Asp, jak się głębiej zastanowisz to dochodzisz do wniosku, że jednak pisałeś przynajmniej niektórych o ludziach z Pionek. Ciepło, ciepło... Ja ci za wszelką cenę nic nie wmawiałem, bo moja interpretacja twojej wypowiedzi w kontekście całej dyskusji była więcej niż oczywista. Nie kręć więc już waść więcej w tym temacie. A czy z tym odstawianiem w ręce policji to tak na poważnie? Strach się bać ;) Na szczęście ja nie roznoszę ulotek, bo inaczej byłbym może zmuszony stawić ci fizyczny odpór :) Przemyśl te swoje zapalczywe wypowiedzi i deklaracje. Uprawnień do aresztowania i fizycznego przymusu chyba raczej nie posiadasz. Nie te czasy...

asp172 (2009-03-21 19:08)
spectator!! Zacytuj cała wypowiedz. Och Karolku!!!!

asp172 (2009-03-21 19:17)
"Kiedys na forach tej strony napisalem "niedouczony motłoch" "Spektator' za wszelka cene chcial mi wmowic ze pisalem o pionkowskim spoleczenstwie. Jednak teraz sie zastanawiam czy nie napisalem czasem prawdy o pewnych osobach z komitetu." Nawet nie potrafisz w calosci przepisać!1 Myslalem ze jednak jestes normalny...ale taki sam ...jak pozostali z komitetu co roz....ł Pionki. A tak wogole to wejdz na strone archiwum o referendum i podaj dowod że napisalem to pionkowianach!!! Nie podasz bo nigdzie tego nie ma!Widze ze omegi i olka sie panicznie boisz i ich sie nie czepiasz Karolku?

aronii (2009-03-21 19:21)
Dobra a w ramach rzetelności w następnym newsie dane z regionu. średnie zadłużenie gmin ogółem, jak i gmin zbliżonych strukturalnie do miasta. Jak chce się kształtować (manipulować :)) opinię publiczną to trzeba się troszkę postarać. PS. do osobnika od kundelków, daruj sobie rasowcu bez rodowodu :) (dowiedz się jak sie takie pieski kupuje to będziesz wiedział, o co chodzi)

asp172 (2009-03-21 19:24)
Ale najbardziej Cie boli fakt ze "12" miala rację! Gdyby nie ich walka byłaby pożoga!!! Cieszy mnie fakt ze coraz wiecej ludzi na ulicy zauważa to. Informacja jak błyskawica się rozchodzi! PROCH i inne grupy czekaja na dotacje...a jak ich nie dostana , znów z winy Zawodnika i "Przyszlosci dla Pionek"? ZHR 23 tyś a ZHP-8, TPD -6 tak było. Kto dzielił?

asp172 (2009-03-21 19:34)
Aroni masz racje !! HAHAHAHa !!! tak KUNDELKI sie kupuje etatami i podwyżkami !!! A co do zadłużenia to Pionki w stosunku do dochodow bije inne na glowe! 48 % !!! Ukrywanie dokumentow przed kontrola mi,50 sparw (w toku)zalozonych ludziom , organizacją, radnym a nawet swoiej kancelarii prawnej!!. Skłocenie ze starostwem , wojewodą, RIO !!! A co do zalatwiań pracy to moze zaczniemy od sekretarki...

czarny_olek (2009-03-21 19:41)
nie będę oryginalny ale muszę przypomnieć że już na jesieni pisałem że przed UM powinny stać DYBY ..... widzicie jak bardzo jest to aktualne dziś, tylko że, przybyło klientów mam na myśli tych od SAMOOBSŁUGOWEJ STACJI PALIW oczywiście;-)))

asp172 (2009-03-21 19:43)
a tak dla wiadomości wszystkich co niejaki SPECTATOR chce tu wmowić. A oto sasiednie wpisy!! ewas (2009-03-03 12:35) Kult jednostki - kult przywódcy w autorytarnym lub totalitarnym systemie władzy.Przywódca otaczany takim kultem jest przedstawiany jako osoba Nieprzeciętnie Utalentowana, Nieomylna , której całe społeczeństwo jest winne Wdzięczność. Jakakolwiek próba kwestionowania GENIUSZU osoby otaczanej kultem jest karana represjami. Przykłady kultu jednostki : W. Lenin, J. Stalin, Mao Zedong, Kim Ir Sen,F. Castro...B. Bierut..A. Łukaszenka... -------------------------------------------------------------------------------- asp172 (2009-03-03 13:43) ewas...pominęłaś co znakomitrzych...Benito, Adolf-o. Urządzali nawet piekne bale (oprócz Lenina i Stalina). Tańcami i zabawą zdobywali zwolenników. W zasadzie to był niedouczony motłoch ale wpatrzony ślepo w swoich przywódców! -------------------------------------- Ma facet wyobraznie i tupet! Jak on tu znalazł pionkowian! Ale to uczen Zawodnika

aronii (2009-03-21 19:43)
Zauważ, że % to % i dochody wyrażone cyfrą to możesz sobie porównywać jak tylko ci się podoba. Co do etatu to trafiłeś kulą w płot. Jeśli chodzi o zatrudnianie to rozumiem, że radni swoich nie wciskali na etaciki w poprzednich kadencjach. Rozumiem, że w trosce o finanse radni nie pozwolili na kredyt obrotowy i w wyniku tej troski zobowiązania, które miały być spłacone z tej pożyczki zmniejszyły się a nie wzrosły o np. odsetki.

asp172 (2009-03-21 19:49)
Olku może i masz rację...ale trzeba mieć choć troche rozumu i honoru to i dyby by wystarczyły. Ale jak za wszelka cenę chce sie wmóić ze i tak gdzie indziej jest gorzej to juz dno !!! Tłumaczenie godne światłych ludzi!!! Tu juz zadne dyby nie pomoga!!

aronii (2009-03-21 19:50)
asp172, co do kundelków to raczej nie zrozumiałeś.

aronii (2009-03-21 19:51)
A może po prostu okaże sie, że w tej chwili to norma i, że to nie żadna sensacja?

Omega (2009-03-21 19:53)
....Osobą odpowiedzialną za wykonanie budżetu był poprzedni burmistrz Romuald Zawodnik. Rzeczywistość jaka ukazała się w dokumentach okazała się gorsza od przewidywań radnych. Zadłużenie miasta na dzień 31 grudnia 2008 wyniosło blisko 38 milionów złotych........

asp172 (2009-03-21 19:54)
ARONI !!!! Dane na formu sa na dzień 31.12 2008 rok! Na ten dzień slyszelismy prztsiego o zadlużeniu nie przekraczającym 28 milionow i o coraz lepszej sytuacji finsowej miasta! Tak Radni żądali dokladnych danych i ich nie otrzymywali !!! Jesli o finansach ukrywa się dokumenty nawet przed RIO ( o kredyt- nie zgodziłoby się?)) to tym bardzie rada miala rację!

czarny_olek (2009-03-21 19:55)
nie pomogą ale będzie to przestroga dla szczekaczy aldusia że za GŁUPOTĘ trzeba płacić, płakać i płacić a tak na marginesie to za to co zrobił geniusz to powinien znależć się na KOZIEJ GÓRZE

asp172 (2009-03-21 19:55)
autopoprawka - mialo byc przysięgi

Omega (2009-03-21 19:55)
....Zadłużenie miasta na dzień 31 grudnia 2008 wyniosło blisko 38 milionów złotych........

Omega (2009-03-21 19:56)
....38 milionów złotych........

Omega (2009-03-21 19:57)
......... Kozia Góra !!!

asp172 (2009-03-21 19:59)
omega ! zgadza się! Ale na sesjach słyszelismy od skabiczki i Zawodnika ze nie przekracza 30 a jest w okolicach 28,29. było to CELOWE i z PREMEDYTACJA oszukiwanie i RADNYCH jak i MIESZKAŃCOW dzieki transmisjom EPLAC!!! Przeciez Zawodnik osobiście robil sobie spotkania przed kamerami i czarowal narod !

Omega (2009-03-21 20:02)
To w takim razie najpierw Krychnowice, a następnie Kozia Góra.

asp172 (2009-03-21 20:02)
~Własnie za dociekanie prawdy , oczernial i nadal to robi, radnych opozycji. Ulotka ktora krązy jest zaprzeczeniem wszystkich dokumentów i POWYŻSZYCH danych!

spectator (2009-03-21 20:06)
Asp, widzę, że jednak nigdy nie przyznasz się do tego, że swego czasu pysknąłeś trochę za dużo ;) W tamtej dyskusji społeczeństwo Pionek przyrównane zostało do społeczeństw państw totalitarnych z wodzem absolutnym (czytaj Aldkiem), a ty poszedłeś dalej i rzuciłeś jeszcze tekst o "motłochu". Nie musiałeś wspominać nic o Pionkach, bo twoje porównanie było nader oczywiste dla każdego, choć trochę myślącego. Ale ty wiesz swoje... Bardziej niż tamten tekst, niepokoi mnie jednak twoje zacietrzewienie, połączone z groźbą użycia siły fizycznej. No tak, w końcu "motłoch" trza czasami siłą nauczyć rozumu, a tyś przecie jest jednym z tych "oświeconych" ;) Imię Karol nawet mi się podoba, nazywaj mnie więc Karolkiem jak chcesz. To tak po ojcowsku ;) Niech to będzie mój nowy nick :) Co się tyczy mego rzekomego strachu przed Omegą i Olkiem - cóż poradzę na to, że to akurat właśnie z tobą tak dobrze mi się rozmawia? Dyskutantów nie będziesz mi wybierał ;) Jesteś przypadkiem nader interesującym, bo z jednej strony pracujesz z małymi dziećmi, a z drugiej strony tyle w tobie agresji. Nawet jeżeli masz czasami rację, to postaraj się przekazywać ją mniej emocjonalnie, ba - czasami nawet wulgarnie. Czyżbyś nie wierzył w to, że twoi oponenci nie zrozumieją zdań bez wulgaryzmów i wściekania się? Więcej szacunku dla innych! Nie postępuj tak samo, jak ci z którymi walczysz. Mnie chodzi tylko o to, abyś ty i tobie po

spectator (2009-03-21 20:06)
... Mnie chodzi tylko o to, abyś ty i tobie podobni przestali się wreszcie nakręcać. Aldka już nie ma, a tu coraz większa gorączka. Spokojnie - po 29.03 wszystko się wyjaśni :)

Omega (2009-03-21 20:08)
Jeśli specjalista psychiatra oceniłby zawartość tej ulotki z obiektywnym spojrzeniem na rzeczywistość to autorom tej ulotki zapisałby pobyt w sali odosobnienia bez klamek minimum na rok. To już nie są kłamstwa, to choroba.

asp172 (2009-03-21 20:16)
omega masz rację...ide pod prysznic, jakis film a jutro na PROCH : POLONIA ILZA. W srode zaczynamy z rocznikiem 1997 . Wspaniale dzieciaki! W przyszlosci mze byc z nich pociecha. ...ale jak zabraknie kasy? Najszybciej traca druzyny młodziezowe i dziecięce. Koledzy z CHEMPIONA juz musieli zlikwidowac druzynę! Szlag...

asp172 (2009-03-21 20:17)
pomyłka !!! Nie w środe tylko w poniedziałek o 16.15 chetnych zapraszamy!

aronii (2009-03-21 20:55)
Właśnie o to mi chodzi. 38 mln powtarzacie jak mantrę i onanizujecie się sie ta cyfrą. Mam nadzieję, że udajecie, że nie wiecie, o co mi w poprzednich postach chodziło. Jeśli nie to trudno. Z jakiegoś powodu ustawodawca zezwolił na takie a nie inne maksymalne zadłużenie wiec, o co chodzi. Można, co najwyżej spierać się, co do zasadności wydatków czy są właściwe czy nie, jak z obsługą tego zadłużenia itp. a nie o wysokość zadłużenia, jako takiego. Gracie na nieświadomości ludzi podając 38 mln. I taki przeciętny mieszkaniec słyszy i sobie myśli Jezu 38 mln. tyle długu. Dlatego pytałem jak to wygląda na tle innych gmin.

aronii (2009-03-21 21:13)
Oj stać sie na więcej :). Pofolguj sobie, może będzie ci się lepej jutro na mszy modliło

aronii (2009-03-21 21:14)
A tak na poważnie. Powala mnie siła twoich argumentów.

Lukas (2009-03-21 21:34)
Proszę Państwa , wysokość takiego zadłużenia to skandal i dlatego trzeba tą sprawę wyjaśnić. Nie znam się na finansach i dlatego apeluję do nowego burmistrza i radnych by zajęli się tą sprawą i podali do publicznej wiadomości stan zadłużenia miasta. Pamiętam jak w październiku 2008 przed referendum mówiło sie o tych długach wtedy Pani Skarbnik miasta podała następujący komunikat: http://pionki.pl/index.php?id=2&a=2&b=0&n_id=1387&sea=%AFak Teraz widać że ktoś tu mija sie z prawdą, bo czy to możliwe by zadłużenie w ciągu kilku miesięcy wzrosło o 14 mln ? Więc pytam czy podawanie opinii publicznej nieprawdziwych danych nie jest karalne???

Lukas (2009-03-21 21:42)
Pamiętam również jak informacje o zadłużeniu w gazecie nad zagożdzonka podawał dyrektor urzędu. Odnalazłem i to: http://pionki.pl/index.php?id=2&a=2&b=0&n_id=1204&sea=wojcieszek Więc pytam ponownie: Czy podawanie opinii publicznej nieprawdziwych danych nie jest karalne???

Omega (2009-03-21 21:56)
„Lukas”, przytaczane przez Ciebie fakty podawania stanu zadłużenia miasta przez panią Skarbnik i Dyrektora były na potrzeby referendum odnośnie usunięcia Zawodnika. Znasz chyba takie powiedzenie „propaganda sukcesu”. Dzisiaj podane dane zaczerpnięte są z najprawdziwszego budżetu przedstawionego Radzie Miasta i tym razem podpisany przez nowego Burmistrza. Możesz skontaktować się wszystko jedno z którym radnym i sprawdzić osobiście podane przez autora cyferki. Znajdziesz to stronie 6 i 7. Wszyscy radni dostali wykonanie budżetu nawet ci z Klubu „Przeszłość Pionek” dzięki którym pan Zawodnik mógł tak sobie poszaleć na finansach miasta. Również w Radzie Miasta jest budżet do wglądu.

Lukas (2009-03-21 22:10)
Jeśli takie są fakty to osoby podające nierzetelne dane na stronie miasta powinny ponieść odpowiedzialność za wprowadzenie społeczeństwa w błąd. Pani Skarbnik napisała 'Całkowite zadłużenie miasta na dzień 30.09.2008r. wynosi: 24.317.754,55 zł'' a po trzech miesiącach sie okazuje że całkowite zadłużenie miasta to kwota 37.810.094 zł czyli zadłużenie jest ok 14 milionów wyższe!!! wg. mnie za takie rzeczy osoby piastujące kierownicze funkcje w Urzędzie powinny ponieść karę.

Pawel1 (2009-03-21 22:26)
2006 rok zadłużenie 20 milionów zł, w tym 14 milionów zakup Pronitu. 2008 rok zadłużenie 38 milionów plus 10 milionów ze sprzedaży nieruchomości Pronitu.Różnica 32 miliony,proszę o wskazanie inwestycji na tą kwotę.

aronii (2009-03-21 23:34)
Nie bardzo rozumiem jak ci wyszło 32 mln. Jeśli już to 38 - 20 = 18 mln. w tym okresie zwiększyło się zadłużenie (pisze to na podstawie cyfr podanych przez was) Jak chcesz ujmować przychody to nie tylko wybrane, ale wszystkie i odejmij od tego z obowiązania. Wynik powinie być taki jak podałem

Pawel1 (2009-03-22 12:04)
Masz racje Aronii 28 dużych baniek,nie mając dostępu do dokumentów trudno o realną ocenę stanu finansów.Jeśli masz taką wiedzę to podaj kwotę jaką miasto wydało na inwestycje.

Pawel1 (2009-03-22 12:23)
Aronii zaciągnięto kredyt na zakup pronitu w wysokości 14 milionów następnie odzyskano 10 miliomów z wyprzedaży,pozostało więc 4 miliony do spłaty kredytu na zakup Pronitu.

asp172 (2009-03-22 12:38)
Masz racje Pawel...a zadluzenie jeszcze wzroslo!

Omega (2009-03-22 13:22)
Do cyferek mówiących o zadłużeniu ,miasta przez Zawodnika powinno się też podać straty miasta do jakich dopuścił przez swoje idiotyczne działania. Myślę że do największej straty doprowadził w ostatnich godzinach swojego nędznego urzędowania gdy w lutym przejął od syndyka Pronitu nakłady, a nie budynki i budowle na obcym gruncie. Można powiedzieć że na tym durnym przejęciu miasto mogło stracić do 2 mln zł, ale syndyk i sędzia komisarz ma sytuację czystą i kupę kasy. Tak to działał „ojciec miasta” dla dobra tego miasta. Przez dwa lata nie podjął żadnych działań mimo że sprawa była w sądzie o zwrot części pieniędzy. A może to było jakieś zadośćuczynienie czy zobowiązania? Miejmy nadzieję że pan Malik powróci do tej sprawy, chociaż niektórzy urzędnicy dla ratowania własnej dupy mogą mu przedstawiać zupełnie inne kulisy sprawy. Czas pokaże.

Oscar (2009-03-22 15:57)
Wiem z pewnych źródeł że kontrola NIK-u przeprowadzona u syndyka Pronitu wykazała niesamowitą ilość nieprawidłowości związanych z prowadzeniem tej upadłości. Mam tylko pytanie czy Sędzia Komisarz nadzorujący upadłość Pronitu to nie jest przypadkiem Przewodniczącym Sądu Rejonowego w Zwoleniu ? Były pan Burmistrz miał jakiś sentyment do wymiaru sprawiedliwości w Zwoleniu. Oczywiście nie chcę tu nic sugerować. Przecież sądy są niezawisłe, przynajmniej tak mówili w telewizji.

agata (2009-03-22 19:09)
Kto bieżaco czyta tą stronę, to wie doskonale o działaniach i decyzjach jakie podejmował były burmistrz. Uważam, że są instytucje, osoby które zajmą się jego podjętym decyzjami i ocenią jej. Mam propozycję, abyśmy może przestalić patrzeć wstecz i zaproponowali nasze decyzje i działania jakie powinien podjąc nowy p.o. burmistrz. Przecież jako mieszkańcy tego miasta wiemy co jest najważniejsze dla tego miasta i jak te problemy rozwiązać.

Omega (2009-03-22 19:20)
Bardzo słuszne słówka „Agatko”. Może zaproponujesz kilka najważniejszych działań dla nowego Burmistrza jednocześnie z możliwością ich rozwiązania. Ja też mam kilka propozycji, ale był to Twój słuszny pomysł więc podaj pierwsza. Będzie z tego naszego pisania jakiś pożytek.

czarny_olek (2009-03-22 20:11)
po pierwsze zarządzić badania u psychiatry dla radnych którzy wspólnie ze szkodnikiem doprowadzili do takiego stanu miasto (przy okazji będzie wiadomo że nie które nie powinny uczyć w szkole) następnie wywalić z pracy ostatnio zatrudnionych różnej maści fachowców i najważniejsze zabronić SZKODNIKOWI łażenia po Urzędzie Miasta ;-)))

spectator (2009-03-22 23:41)
Po n-te - hospitalizować Czarnego Olka, który nie mając uprawnień do stawiania diagnoz, czuję się dobrym psychiatrą. Jakoś się ta jego choroba nazywa, ale jako laik nie wiem jak ;)

Pawel1 (2009-03-23 08:01)
Czy ktoś potrafi podać kwotę na jaką zrealizowano inwestycje w czasie urzędowania Pana Zawodnika.

Omega (2009-03-23 09:37)
„O”. Zero jeśli chodzi o realną zapłatę. Tunel zapłacony w połowie za kredyt, druga połowa nie zapłacona. Kasyno zapłacone z kredytu wieloletniego, a cześć jeszcze nie zapłacona. Chodniki na Zwoleńskiej nie zapłacone. Czyli „O”.

asp172 (2009-03-23 09:51)
Omega. Wczoraj na meczu rozmawialem z paroma osobami.Z chęcia wzieliby udzial w obywatelskiej inicjatywie zwrócenia sie do NIK o kompleksowa kontrole inwestycji (KASYNO) oraz ostatniego zakupu Zawodnika. Osobna kontrola to kasa ! Jak wiadomo , tu tylko i wyłącznie wplyw mial Zawodnik! Podawane fakty przez Pelnomocnika są szokujace.

Omega (2009-03-23 09:57)
Mówię i powtarzam – jeśli pan Pełnomocnik Wojewody spełni w 100 % swoja rolę to niektórzy wyjadą w obrączkach tyle że nie złotych tylko czarnych, ewentualnie chromowanych.

asp172 (2009-03-23 09:58)
a może by tak Pania Jaworowicz? Nadzwyczaj dziwne zachowania Prokuratury w Zwoleniu jak i Sądu "pomogly" do doprowadzenia do krachu finansów miasta!

Omega (2009-03-23 10:07)
Obecnie trzy postępowania przeciwko Zawodnikowi prowadzi Prokuratura w Radomiu. Poczekajmy na efekty pracy. Postępowania dotyczą podejrzenia popełnienia przestępstwa przekrętów przy budowie Ogródka Jordanowskiego, fałszywych zeznań majątkowych składanych do Wojewody i słynnych zaliczek na kwotę 15.000 zl. gdy przyszedł sobie ktoś z miasta wziął gotówkę i wyszedł.

asp172 (2009-03-23 10:09)
Zapomialem jeszcze o ważnej sprawie!!1 Otóz, wczoraj na meczu, jedna z osob KOMITETu (prosila o anonimowosc), stwierdzila nastepujący fakt. Bezposredni wplyw na ulotke miał Zawodnik. To on praktycznie kazal umiescic te klamstwa w opisie jak i zdjecia. Rozmowce mojego zbulwerzowalo umieszczenie na ulotce zdjecia Pani Chodkowskiej!!! Jako jednej z pierwszych do odwolania! Osoby , ktora wraz z mężem i swoimi znajomościami sprowadzila do Pionek INWESTORÓW!!! Rozmowca nazwał to zwyklym skor.....! Jest zaskoczony postawa m.in. Bieleckiego - przewodniczącego komitetu! "Niedlugo przez tych ludzi będzie wstyd pokazac sie nawet w Wojewodztwie" Pan Burmistrz Malik napewno zwrocil na to uwagę - jest z Bialobrzeg jak np. Panstwo Krzyżanowscy!

asp172 (2009-03-23 10:15)
Rozmowcy caly czas , oczywiscie, chodzilo o dzialania KOMITETu " PRZYSZLOŚC DLA PIONEK" Przyznal że sie dał OMAMIĆ...

Omega (2009-03-23 10:17)
ASP, niczym mnie nie zaskoczyłeś bo przecież wiadomo kto jest pierwszym KŁSAMCĄ w Pionkach, a właściwie i na Mazowszu drugiego takiego nie znajdziesz. Pani Chodkowska jak i inni radni potraktowani zostali przez „chamów” po chamsku bo jakże miało być inaczej. Tyle tylko że ich zdjęcia zamieszczone są bez zakrywania części twarzy, ale przekorny jestem że wkrótce będziemy oglądać w mediach zdjęcia innych osób, ale z czarnym paskiem na oczach.

krolewna sniezka (2009-03-23 10:22)
Super wódz zadłużył miasto, nie zapłacił rachunków to co do diaska zrobił z pieniędzmi? Albo był na tyle pochłonięty swoją wielkością i ktoś mu tę kasę zręcznie wyprowadził albo po prostu zniklo jak niewidzialna ręka. Odpowiedzialność powinni ponieść wszyscy, którzy pomogli doprowadzić do tej sytuacji. Za te kasę to sporo można kupić lub komuś zasponsorować tak sobie myślę.

puchacz (2009-03-23 10:24)
czarny scenariusz - a co będzie jeśli nikogo nie wyprowadzą w obrączkach - wtedy okaże się że pełnomocnik nie spełnił oczekiwań omegi w 100% - ciekawe jak go wtedy nazwie omega - ??? wtedy omega powinien zrobić w mieście przewrót (chćby koziłek do przodu)przejąć władzę, stworzyć księstwo Pionki, bić monetę, podstawiać pierścień do całowania i rządzić mądrze i sprawiedliwie(dla siebie) - o i ja jeszcze jestem za przywróceniem prawa pierwszej nocy - wtedy będzie prawdziwy wódz, wierni i czerń ...

alfa100 (2009-03-23 10:28)
asp jedz nad morze i odganiaj fale od brzegu, to praca dla ciebie nie wymaga myślenia ijest długa.Jesteś tak denny jak teoja milicyjna pała

Omega (2009-03-23 10:30)
I na tyle Cię„durniu” stać powiedzieć. Odnieś się w jednym chociaż zdaniu do niebotycznego zadłużenia do jakiego doprowadził Twój GURU.

Omega (2009-03-23 10:32)
Czarny_Olek, czy widzisz to co ja. Kundle się obudziły, dostały michę i zabrały się do roboty.

asp172 (2009-03-23 10:36)
Ja narazie jestem zadowolony że Burmistrz Janusz Malik prowadzi polityke jawności dzialań!!!A ze przy okazji wychodza przekrety poprzednika.. Omega, polecam Ci jeszce jedną sprawę . Otóz, jak na 100 / 100 wiadomo, Zawodnik ukrył pewne dokumenty przed RIO celem wprowadzenia tego organu w bład...ORGANU KONTROLNEGO!!!

puchacz (2009-03-23 10:38)
kiedyś mówiono: chcesz znać prawdę - czytaj Trubunę Ludu teraz wystarczy wejść na - pionki24 - gryźdź się psy

puchacz (2009-03-23 10:39)
ć

asp172 (2009-03-23 10:41)
Omega , nie obrażaj kundli! ALFA tylko udowodnil stopien inteligencji ludzi komitetu! On tylko wystawia sobie opinię!!!

Omega (2009-03-23 10:45)
Wcale mnie to nie dziwi. Z koli dziwne by było że RIO nie reagowałoby wcześniej gdyby znało prawdziwy obraz finansów taki jak ukazał się w sprawozdaniu budżetowym gdzie nie dało się już nic ukryć i przemycić. Sprawdzimy to dzisiaj, odbędą się po południu posiedzenia komisji RM. W końcu rola RIO polega na tym żeby reagować jak się zaczyna palić, a nie jak chałupa stoi w zgliszczach bo wtedy to wszyscy to widza tak jak przedstawiony budżet za 2008 r. w wykonaniu pana BURMISTRZA MIASTA ROMUALDA ZAWODNIKA.

Omega (2009-03-23 10:49)
BURMISTRZ MIASTA ROMUALD ZAWODNIK = FINANSOWE ZGLISZCZA MIASTA PIONKI. Jeszcze raz będzie startował na stołek Burmistrza.

tomek z (2009-03-23 11:00)
przykładową sprawą marnowania pieniędzy jest projekt drogi do Augustowa przez las. po co to komu jak jest droga do Kozienic. za te pieniądze i pomnik J. Płsudzkiego można było wyremontować ulicę J. Piłsudzkiego na cześć patrona. drogę przez las do Augustowa może być używana np dla crosu motorowego przy pogoni lisa ja w zeszłym roku. fajna impreza była

asp172 (2009-03-23 11:02)
A to akurat wiem. Ks. Kanonik Bujnowski też to zauwazyl wczoraj na mszy w Św.Barbarze! Ciekawe, ktory kościol go teraz poprze? Nawet Ks Kanonikowi Czerwińskiemu powinno byc nie w smak taka "znajomość"

Omega (2009-03-23 11:02)
Nie tylko miasto jako całość popada w zgliszcza, ale i podstawowe jednostki społeczne jak rodziny. Sprawdzałem u znajomych opłaty mieszkania komunalnego. Na koniec 2006 r. płacili za M-4 - 242 zł. Dzisiaj, dzięki wprowadzonym przez Zawodnika podwyżkom czynszu, wody, ścieków i śmieci płacą – 362 zł. Jest to wzrost dokładnie o 50 %. Czy o 50 % przez ostatnie dwa lata wzrosły ludziom zarobki, renty i inne dochody rodzinne. Czy inflacja wynosiła tyle procent ?

asp172 (2009-03-23 11:09)
Omega. Szykuja się nastepne podwyzki. Od 1.03 idzie ogrzewanie. Czekać tylko jak podniesione zostaną podatki ( zmniejszone sa subwencje)Ciekawe jaka bedzie reakcja RIO na przeslane im WYKONANIE BUDZETU za rok 2008!! Okoo maja moę byc znow "ZASKOCZENIE I ZDZIWIENIE" !

asp172 (2009-03-23 11:10)
mialo byc "Okolo maja mgą być znowu "zaskoczenia i zdziwienia"!

puchacz (2009-03-23 11:13)
już podwyżki - ledwie pare dni minęło od powołania p/o burmistrza a juz podwyżki???

Omega (2009-03-23 11:14)
A co tym razem wielebny księżulek Czerwiński nie mówił że referendum to „zło społeczne” i nie należy brać w nim udziału ? Coś się odmieniło wielebnemu ? Parę miesięcy temu to było zło, dzisiaj już dobro. Jak zawieje. „Opaczność” sprawiła że ze stołka gospodarza miasta wyleciał pan Zawodnik. Pełna sprawiedliwość by się dokonała gdyby ks. Biskup dokonał zmiany na stołku gospodarza tej jednej parafii. Jest takie przysłowie że nieszczęścia chodzą parami. Dobrze by się stało gdyby do Pionek szczęście przyszło w parze.

puchacz (2009-03-23 11:14)
a na jaką kwote zadłużenia zezwala ustawodawca????

puchacz (2009-03-23 11:17)
omega - zostań społecznym doradcą - otwórz gabinet doradzania - ja pierdx... już nawet biskupom chcesz doradzać - masz tupet

Omega (2009-03-23 11:19)
Pocałuj go w d…….. „prymitywie myślowy”.

puchacz (2009-03-23 11:26)
ale chamówa wyłazi z ciebie - do gnoju kmiocie, albo na ciecia do pilnowania kupy żwiru - ja nie moge doradca się znalazł - wójek dobra rada - biskupom doradzać - hahahahahahahaha - trzeba było wczoraj na mszy zacząć - hahahahahahahaha

Omega (2009-03-23 11:29)
„Prymityw myślowy” ……

asp172 (2009-03-23 11:29)
Podwyzki ciepla zostaly przeniesione przez Zawodnika z Lutego na okres po referendum. To juz bylo nawet mowione na EPLACU!

asp172 (2009-03-23 11:33)
do 60% realnych dochodow....w tej chwili bez kredytu na zakup wegla jest to ponad 48%. Chociaz po splacie wegla jedno zadlużenie niby schodzi.Jednak juz wchodzą nastepne wymagalne.Rosnie natomiast zadlużenie od odsetek za kredyty i od zadlużenia dla wierzycieli...Niezła "kolomyja"

Omega (2009-03-23 11:34)
Asp, nie wysilaj się przecież ten „prymityw” i tak nie jest w stanie osiągnąć tego swoimi szarymi Komorkami. Przejrzyj jego /czy jej/ wszystkie wpisy wcześniejsze. Po prostu „prymityw myślowy” - Elektorat GURU.

Omega (2009-03-23 11:35)
„Kundel” to za dużo powiedziane.

asp172 (2009-03-23 11:38)
znaczy się chodzi na koniec 2008 roku. mamy już marzec tego roku (2009)

tomek z (2009-03-23 11:39)
w nawiązaniu do postu "agaty" przedstawiam moje propozycje dla p.o. burmistrza: 1. zwolnić osoby / urzędników/, które nic nie robiły przez 2 lata dla miasta / lub poczekać jak wyjdą brudne sprawy to dyscyplinarka/ 2.przekształcenie MZUK z pełnym rozliczeniem i kontrolą; 3. przekształcenie OWKC ale takie które poprawi funkcjonowanie tej instytucji i dać im pełną samodzielność dot. mediów pod nadzorem miasta i by mogli sami inwestować w remonty magistrali i kotłów na które to rzeczy są dotacje z UE; 4. zwiększyć ściągalność podatków miejskich /sprawdzić decyzje poprzednika na umorzone podatki/ 5. sprzedać Kasyno- niestety ale chyba tak trzeba; 6. w ramach oszczędności wyłączać oświetlenie miasta w nocy / wyższa konieczność/. To są moje propozycje, a takie i podobne powinni wymyślać urzędasy z miasta. co robił wydział promocji miasta- kiełbasę wyborczą, a nie ściągał pieniądze z UE

asp172 (2009-03-23 11:41)
Musze spadac. Dziś rocznik 1997 gra swoj mecz z JUNIOREM. Pogoda aż milo!

asp172 (2009-03-23 11:45)
tomek ! w rękach miasta trzeba zostawic wodociagi i oczyszczalnie ściekow! Tu juz przechodzilismy "wyłączenia"! Włączenia światła w nocy na ulicach...tu naprawde trzeba by sie zastanowić.

asp172 (2009-03-23 11:45)
a co z "PIONKI_TOUR"?

puchacz (2009-03-23 11:46)
fakt wydział promocji nie ma szczęścia

puchacz (2009-03-23 11:48)
ale przecież tam siedzi wieloletni urzędnik samorządowy - i to już którąś kadencję w UM to co ten asior robił za poprzedniego burmistrza Janeczka ? chyba nie jest lewusem od czasu Zawodnika?

asp172 (2009-03-23 11:49)
a wydzial społeczny i rzecznik prasowy?...

Omega (2009-03-23 11:51)
Pionki –Tur pozostawić. Przecież setki turystów dzięki tej spółce w roku ubiegłym zawitało do miasta. Dotychczasowy Prezes jak się postara to Pionki-Tur zarobią tyle że w ciągu góra dwu sezonach spłaci się 38 milionowy dług miasta. Pionki-Tur i Prezesa zdecydowanie pozostawić. Pozostawić !!!

asp172 (2009-03-23 11:53)
o ile pamietam to Janeczek "przesunął" go na "wazne" stanowisko pod "MODRZEWIE" W wydziale tym pozostal D. Dygas i...poszly w tedy wnioski m.in. na ogródek ...Nawet dośc sporo napisano w NAD ZAGOZDZONKĄ". Wiele z wnioskow znalazlo sie na listach rezerwowych. Niestety...nie skorzystano...

puchacz (2009-03-23 12:27)
omega - jeśli planujesz zostać doradcą nie powinienneś wypowiadać się na takie tematy - możesz mieć później konflikt interesów - tylko z kim _ biskupem, wojewodą - o doradzaj jeszcze premierowi albo i prezydentowi

puchacz (2009-03-23 12:27)
doradca - hahahahahahahaahha

Boriac (2009-03-23 12:38)
ojejej ,ale sobie pogadacie . Strasznie się panowie Miśkiewicz i Zygadło nakręcacie. W/g mnie sami tworzycie sobie fakty i sami je komentujecie. Staracie się społeczeństwu wmawiać straszliwe wizje i obrzydzać Zawodnika . Niedługo pewnie oskarżycie go o wszystkie nieślubne dzieci w okolicy i wzrost populacji zwierząt domowych . Można i tak. Wydaje mi się ,że ciągle niczego nie staracie się zrozumieć choćby olbrzymiej roli zgody i budującego spokoju w mieście . Wiem tak musi być bo to jest w interesie waszego mocodawcy. Tym niemniej chcę wam przypomnieć i waszym ulubionym jedynie słusznym kolegom w tym oczywiście i radnym ,że do referendum w sprawie odwołania rady zostało już tylko 6 dni . Lepiej nie liczyć na lenistwo społeczeństwa . Już dzisiaj trzeba nastawiać się bardziej pozytywnie do naszej rzeczywistości.

puchacz (2009-03-23 12:55)
boriac - wszystko to pięknie napisane - jest tylko małe ale - i to nie do ciebie - a co się stanie jak nagle - omega - namaści się na doradcę społeczeństwa i zacznie doradzać??? już doradza biskupowi, p/o burmistrza, wojewodzie - czas na społeczeństwo - hahahahahahahaha

alfa100 (2009-03-23 13:06)
ciekaw jestem czy po sesji w czwartek znowu będzie kolacyjka w adrii z udziałem p.o i 12-tki

Pawel1 (2009-03-23 13:26)
Alfa 100 ciekaw jesteś czy Pani Kostrzewa zapłaci te 10 koła z własnej kasy, czy za jej mobbingowe działania zapłaci społeczeństwo???

Pawel1 (2009-03-23 13:28)
Alfa......... noga.....d..a....brama!!!!! Zapomniałem o orderze pojednania.

spectator (2009-03-23 14:10)
"ciekaw jestem czy po sesji w czwartek znowu będzie kolacyjka w adrii z udziałem p.o i 12-tki" Jak dla mnie, to życzę im "smacznego", z nadzieją, że będzie to ostatnia wieczerza ;)

Omega (2009-03-23 15:19)
Jak na dzisiaj ‘kundelki” to wszystko wskazuje że sesja 26 marca będzie ostatnią sesją i kolacyjka pożegnalna radnych jak najbardziej jest planowana, ale nie w Adrii to dla ścisłości. Planowana jest poza Pionkami. Nie mogę więcej w tej chwili podać. Wieczorem /po komisjach/ podjęte zostaną pewne dalsze ustalenia. Nawet nie potrzebne będą w tym temacie glosy klubu „Przeszłość Pionek”. Nie chcą być radnymi to nie będą. Przepraszam idę na komisje RM i dalsze rozmowy w sprawie czwartkowej sesji. Może później coś jeszcze podam.

Omega (2009-03-23 15:24)
Jeszcze jedno. Proponuje i Wam „kundelki” zorganizować „ostatnią wieczerzę” z Waszym GURU. Macie wszystkie knajpy w Pionkach do dyspozycji. Ognie sztuczne możemy Wam odpalić za darmo. Nie zapomnijcie zaprosić ks. Leona.

czarny_olek (2009-03-23 15:57)
po pierwsze zarządzić badania u psychiatry dla radnych którzy wspólnie ze szkodnikiem doprowadzili do takiego stanu miasto (przy okazji będzie wiadomo że nie które nie powinny uczyć w szkole) następnie wywalić z pracy ostatnio zatrudnionych różnej maści fachowców i najważniejsze zabronić SZKODNIKOWI łażenia po Urzędzie Miasta ;-))) i zakaz wstępu kundlom !!!!!!!

czarny_olek (2009-03-23 15:58)
no chyba że w kagańcu ;-)

alfa100 (2009-03-23 16:08)
Ciebie to nawet kundlem nie można nazwać bo bym go obraził.Lepiej kup sobie z omegą wazelinę będzie wam wygodniej jechać do Białobrzeg

Max (2009-03-23 17:40)
Alfa lepiej niech kupią sobie masełko lepiej wchodzi i w związku z tym że tniemy koszty w mieście będzie dla nich taniej (to tak na marginesie) Omega ty to normalnie nie długo połowę Pionek z tąd wywalisz Omega (2009-03-23 11:14) A co tym razem wielebny księżulek Czerwiński nie mówił że referendum to „zło społeczne” i nie należy brać w nim udziału ? Coś się odmieniło wielebnemu ? Parę miesięcy temu to było zło, dzisiaj już dobro. Jak zawieje. „Opaczność” sprawiła że ze stołka gospodarza miasta wyleciał pan Zawodnik. Pełna sprawiedliwość by się dokonała gdyby ks. Biskup dokonał zmiany na stołku gospodarza tej jednej parafii. Jest takie przysłowie że nieszczęścia chodzą parami. Dobrze by się stało gdyby do Pionek szczęście przyszło w parze. Ty normalnie taki z ciebie byłby doradca jak zemnie zakonnica jesteś taki zapatrzony w miłościwie panującego w radzie pana DD i tak zadufany w sobie że to przechodzi ludzkie pojęcie przy tobie nie jeden psychiatra by zgłupiał a ludzie z krychnowic to przy tobie pryszcz masakra..kolejny przychlast przy którym najwiękrzy psychicznie chory to pryszcz czarny_olek (2009-03-23 15:57) po pierwsze zarządzić badania u psychiatry dla radnych którzy wspólnie ze szkodnikiem(KOLEŚ CHYBA MÓWISZ O PRZEWODNICZĄCYCH RADY HAHAHAHA) doprowadzili do takiego stanu miasto (przy okazji będzie wiadomo że nie które nie powinny uczyć w szkole)..mam nadzieję że mówisz tu o p. Radny

Max (2009-03-23 17:44)
(KOLEŚ CHYBA MÓWISZ O PRZEWODNICZĄCYCH RADY HAHAHAHA) doprowadzili do takiego stanu miasto (przy okazji będzie wiadomo że nie które nie powinny uczyć w szkole)..mam nadzieję że mówisz tu o p. Radnym Sieku....hahahahahahah.... następnie wywalić z pracy ostatnio zatrudnionych różnej maści fachowców i najważniejsze zabronić SZKODNIKOWI łażenia po Urzędzie Miasta (koleś tak żądzić to ty możesz swoimi gaciami na szczęście a mówiąc o SZKODNIKU mówisz mam nadzieję o swojej rodzinie tak zarówno im jak i tobie żeczywiście można by zabronić łażenia po UM) ;-))) i zakaz wstępu kundlom !!!!!!! --------TWOJEJ RODZINIE -------------------------------------------------------------------------------- czarny_olek (2009-03-23 15:58) no chyba że w kagańcu ;-).....HAHAHAHAHAHAHA.....LUDZIE ZACZNIJCIE SIĘ LECZYĆ I PRZESTAŃCIE OBRAŻAĆ JESTEŚCIE TAK PSYCHICZNI ŻE NA TO NIEMA SŁÓW MASAKRA JEST TYLKO JEDNO WYJŚCIE REFERENDUM BO Z TYM 26 TO JAK ZWYKLE KŁAMIĄ http://max17071990.wrzuta.pl/obraz/24EzAMcwya/dsc00081

aronii (2009-03-23 19:01)
Odnośnie kundelków. Nie bardzo rozumiem wasze zamiłowanie do zoofilii, ale każdy ma prawo do miłości :) Ale jak juz jesteśmy przy kynologii to napisze tak. Na waszym miejscu uważałbym z takim porównaniem, bo jeśli jedni to kundelki to drudzy rasowe pieski. I jeszcze pół biedy jak z rodowodem, bo rasowca trzeba kupić no i potem pan od takiego więcej wymaga. Gorzej jak rasowy bez rodowodu, bo nie dość, że pan kupi to jeszcze potem wykastruje. A kundelki? Kundelki przynajmniej mają jaja ;)

aronii (2009-03-23 19:14)
A teraz tak bardziej serio. Napisze tutaj, bo artykuł chyba znikł. (swoją droga przydałoby się archiwum). Geniusze ekonomi pisali o zadłużeniu i o zysku ze sprzedaży pronitu. Pytam, jakim zysku? Jak pisaliście koszt zakupu 14 baniek, z czego odzyskano, 10 czyli (pomijając oprocentowanie inflację itp.) starty zostało 4 mln i on wciąż rośnie (a tą stratę przypisaliście skwapliwie na konto Zawodnika). No, ale o tym nie napiszecie, bo przecież w poprzedniej kadencji ktoś to klepnął nie?

aronii (2009-03-23 19:50)
Ups. Mała wtopa to ten art. :)

Lukas (2009-03-23 20:01)
Geniusz ekonomi to pokazał twój GURU. Doprowadzając miasto na skraj bankructwa. Co do mienia pronitu to na 100% sukces tych którzy kupili ten majątek. Nawet patrząc na takie liczby jak podałeś to i tak bilans jest dodatni. Duża cześć się zwróciła a przecież pozostały jeszcze w posiadaniu miasta ciepłownia , ujęcia wody , oczyszczalnia ścieków - wycenione na prawie 12 mln. Do sprzedania zostało również jeszcze kilkadziesiąt ha ziemi pod inwestycje w tym np. pod tor wyścigowy. Pytanie co Guru zrobił z tymi 10 mln bo przecież kredytu nie spłacił. Jestem przekonany że jakby w mieście rządził gość z głową na karku a nie w chmurach to teraz byłoby zupełnie inaczej. Czego się nie dotknął to spie... Tylko swoje Ego umiał bronić i po sadach jeździć a o miejskie wcale nie dbał tak np. miasto straciło galerię FORMAT

aronii (2009-03-23 20:06)
Może te 10 baniek poszło na utrzymanie tej perły w koronie?

Pawel1 (2009-03-23 20:39)
Naprawdę nie powinniśmy się martwić instytucje kontrolujące finanse miasta na pewno ustalą na co zostały wydatkowane 28 milionów.Szkoda,że Śledczy zaginął w akcji on i Minikompinator wszystko wiedzieli najlepiej,prawdziwi specjaliści .

Mateusz (2009-03-23 22:18)
Gdy się dowiedziałem, że będzie referendum, to początkowo myślałem, żeby pójść, jak na poprzednie. Natomiast teraz wypowiedzi przeciwników 12stki oraz ten okropny plakat, który się pojawił na mieście wręcz mnie odpychają. Kiedy patrzę na to wszystko, co tu jest pisane oraz co ktoś nawypisywał na plakacie, oraz w jakim świetle postawił tych ludzi, to mi się odechciewa i chyba po prostu nie pójdę.

spectator (2009-03-24 06:37)
Omega rzekł: "wszystko wskazuje że sesja 26 marca będzie ostatnią sesją". I o to chodzi! Jeszcze raz życzę "smacznego", nawet jeśli radni mieliby zapełniać swe kałduny poza Pionkami. Niech stracę - mogę się nawet dołożyć do tej "ostatniej wieczerzy", jeżeli tylko naprawdę ma to być posiłek ostatni ;) W świetle optymistycznych proroctw Omegi, naprawdę nie ma się o co martwić, czy referendum się uda, czy też nie, skoro czwartkowy kulinarny akcent ma wreszcie zakończyć niesławne ponad dwa lata działalności RM. Bon appetit!

czarny_olek (2009-03-24 07:34)
hau hau miau miau !!!!

asp172 (2009-03-24 09:59)
Boriac!!!Poczytaj dokladnie wpisy i zobacz kto tu nakręca! Poczytaj Alfy, aroniego czy MAXA !! Ten ostatni popisuje sie doslownym dyletanctwem, nie znając USTAW SAMORZĄDOWYCH!Od 8 lat obowiazuja calkiem inne ustawy. Za finanse miasta odpowiada BURMISTRZ. Za zle gospodarowanie finansami miasta odpowiada PRAWNIE. Tak sie sklada że RADA miasta w tej kwestii to ma wielkie "g...o" do powiedzenia.Potwierdzilo to ostatnia decyzja RIO! Jesli Rada odpowiada za finanse to dlaczego do tej pory organizacje nie otrzymaly forsy? To dlaczego w zeszlym roku ZHR dostal 23 tysiace zlotych przy 8 tyś dla ZHP i 6 dla TPD! Co się dzialo przez 6 miesięcy zeszlego roku w sprawie dotacji dla klubow sportowych!Rada zabezpieczyla w budżecie a co Zawodnik zrobil!?

asp172 (2009-03-24 10:08)
BORIAC !! Afisze i ulotki to Twoim zdaniem przyklad POJEDNANIA I CHRZESCIJANSKIEGO MILOSIERDZIA? Nawet za czasow walki podziemniej opozycji z KOMUNISTAMI niebylo takiego zeszmacenia! Do 2006 roku bylo wiele kampani wyborczych, jednak dopiero od przybycia do Pionek GURU to miasteczko zostalo zniszczone. Nie wierze aby tym razem Ks. Kanonik Leon Czerwińki wspieral tego typu wyczyny!

aronii (2009-03-24 10:49)
Nie wiem co nakręcam. Może coś o tym "zysku" napisz.

Omega (2009-03-24 20:21)
Na spotkaniu w dniu dzisiejszym w PSP 2 pan Burmistrz Malik uaktualnił dane odnośnie zadłużenia miasta. Powiedział że kredyt 5 mln zł został już rozparcelowany, a zobowiązania wymagalne miasta na dzień dzisiejszy wynoszą ponad 20 mln zł. Przypominam że zgodnie z przedstawionym budżetem na koniec 2008 zobowiązania wymagalne wynosiły 11.466.610,33 zł. Przez pierwszy kwartał wzrosły o prawie 9 mln zł. Trzeba też wiedzieć ze zobowiązania wymagalne to takie od których nalicza się odsetki z tytułu nieterminowej płatności. Można lekko przyjąć że w tej sytuacji tegoroczne odsetki, kary i inne z zaległych zobowiązań nie mówiąc o spłacie zasadniczych należności mogą przekroczyć dwa miliony zł. Odsetki, bez względu na ich charakter są zawsze dla budżetu ewidentnymi stratami szczególnie w budżetówce. Zupełnie czym innym jest zaciąganie kredytów inwestycyjnych w jakiejkolwiek działalności bo tam uruchomiony „interes” sam się spłaca i są z tego zyski. Panie ZAWODNIK jeśli jest Pan na tyle inteligentny za jakiego się Pan uważa to przeczytaj Pan „Wykonanie Budżetu miasta za 2008 r.” i wstydu Pan oszczędź.

asp172 (2009-03-24 20:29)
OMEGA! O ktorej to spotkanie było i kto byl organizatorem! Szkoda ze nie byłem. Mam parę pytań

Omega (2009-03-24 20:55)
Organizatorem był A. Warchol. Jak zwykle „truł’ o podatkach, a tak w ogóle rozpoczął swoją kampanię na radnego. Kandydat dobry., potrafi rządzić. Jak Pronit padał to był przecież w radzie nadzorczej i zakład skutecznie wykończyli. Spotkanie było o 17:OO. Bel tez i Zawodnik, ale dość spokojny. Jak zwykle próbował swoje fantazje rozwijać i kłamstewko tez się trafiło bo jakże by inaczej.

asp172 (2009-03-24 20:59)
hehehehe! Tak teraz to napewno obniża podatki! Ciekawe z jakiej obcji teraz wystartuje1 Były jakies ciekawe pytania z zakresu np. kto ponosi odpowiedzialnośc za taki stan finansów? Zamiary cięc. A "nasi" tam byli?

Omega (2009-03-24 21:04)
Było czworo radnych z opozycji i Zawdonik też był w asyście. Ale to człowiek bez ambicji. Pan Malik mówi że na dzisiaj 20 mln wymagalnych, a ten zadowolony jakby 20 mln sprowadził dodatkowo do miasta. Bez ambicji.

asp172 (2009-03-24 21:14)
omega. Miałem bardzo krótka stycznośc z Panem Malikiem. Jest spokoiiny i konkretny. To co podaje robi to celowo. Caly czas liczy że go "MĄDRA" społecznośc Pionek zrozumie. Uważam równiez, ża napewno śle odpowiednie meldunki do wojewody...

Omega (2009-03-24 21:26)
Uważam że pan ADMIN powinien przeprowadzić z panem Malikiem króciutki wywiad na temat oceny stanu finansowego miasta i nie tylko finansowego. Jest to człowiek „z poza układów” nie tak jak ten poprzednik i myślę że jego ocena może być obiektywna. W tym tygodniu to może za wcześnie, ale przyszły tydzień po referendum będzie chyba już właściwy. A tak z drugiej strony to jest człowiek parę dni, ale widzę że co dzień im zdobywa więcej wiedzy o osiągnięciach Zawodnika to ma coraz to ciekawszą minę.

aronii (2009-03-24 21:38)
Oj. Widzę tu jakieś rozdwojenie jaźni. Tekst o interesie samo spłacającym się przedni. Ps. Ktoś mi w końcu napisze, jaki jest koszt utrzymania zakupionego Pronitu

Mateusz (2009-03-24 21:52)
Tekst Omegi o spotkaniu z b. Malikiem musiałem przeczytać jeszcze raz, bo aż trudno uwierzyć, 20 mln... po rozparcelowaniu już 5 mln, o które taki spór był na początku roku! Nie wiem, jak to nazwać. Rozumiem już więc, że "opozycja", w zamierzeniu "stragegów" socjotechnicznych przeciwnej strony miałaby odegrać rolę kozłów ofiarnych za ten stan rzeczy? No tak, coś trzeba w tej sytuacji zrobić, bo jest źle, więc trzeba jakiś krok wykonać. O, na przykład odwołać Radę Miasta. To da złudną nadzieję na pozytywne zmiany, a dalej jakoś to będzie. Ludzie, obudźcie się, nie dajcie sobą manipulować.

Omega (2009-03-24 22:01)
Po dzisiejszej informacji pana Burmistrza Malika proponuje ADMINOWI zmieć tytuł na MIASTO PRZEKROCZŁO GRANICĘ BANKRUTCTWA. Ludziska, koniec pierwszego kwartału i po zapłaceniu pięciu milionów zalęgłości zaciągniętym kredytem pozostaje 20 mln zł zobowiązań wymagalnych przy dochodach rocznych 53 mln zł. Granica przekroczona panie Romualdzie i to za Pana przyczyną.

Mateusz (2009-03-24 22:14)
Jeśli wymagalne długi to 20 mln (po wydaniu 5-ciu, o które była taka wojna), to ciekawy jestem, ile wynosi całkowite zadłużenie miasta na dzień dzisiejszy. Ileż to odsetek trzeba będzie zapłacić od tych 20 mln, to są pieniądze po prostu wyrzucone w błoto, gdy miasto tonie.

Mateusz (2009-03-24 22:21)
Nie jestem ekspertem, ale coś mi się wydaje, że dla pokrycia części tych zobowiązań miasto będzie musiało zaciągnąć kolejne kredyty, a więc kolejne dodatkowe koszty. Skandal.

Mateusz (2009-03-24 22:24)
Zamiast dawać się wciągać w tą nagonkę na radnych, która do niczego dobrego nie prowadzi rozejrzyjcie się lepiej ludzie za naprawdę dobrym kandydatem na burmistrza, bo jak tak dalej pójdzie, to niedługo zamiast burmistrza będziecie wybierać sołtysa Pionek!

spectator (2009-03-25 07:12)
Czy ktoś może dokładniej wyjaśnić, czym są te zobowiązania wymagalne i czym różnią się od pożyczek i kredytów - od nich też przecież płacimy odsetki? Drugie pytanie: co spowodowało tak gwałtowny wzrost tych zobowiązań w przeciągu 3 miesięcy? Proszę o konkrety - liczby i opisy składników tych wymagalnych zobowiązań. Zaznaczam, że nie pytam dlatego, iż wątpię w liczby podane przez pana Malika - po prostu chcę się czegoś więcej dowiedzieć, niż tylko poznać same gołe liczby.

tomek z (2009-03-25 08:58)
wymagalne opłaty tak wzrosły bo guru je po prostu ukrywał przed wszystkimi. sam Pan Malik dowiaduje się o nich późno i jest nimi zaskoczony. ale guru się tylko cieszy i zachowuje jakby nic się nie stało

aronii (2009-03-25 20:48)
Spectator wymagalne to nic innego jak przeterminowane w tym sformułowaniu mieszczą się również te, które wymieniłeś. Mnie zastanawia jedno ile kosztowało miasto utrzymanie zakupionego mienia po pronicie (myślę, że właśnie to jest głównym źródłem złej kondycji finansowej miasta). Niejeden tutaj sprawia wrażenie, że posiada wiele informacji na temat finansów miasta, ale jakoś skrzętnie pomijają temat gdzie wcięło tą kasę, (bo ot tak nie mogłaby wyparować). No i nikt jakoś nie chce podać ile kosztuje miasto utrzymanie tego bajzlu.

Ukryj komentarze   Dodaj komentarz

« Powrót

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 


Srona główna Kontakt Mapa serwisu
Copyrights © 2012 Pionki24. Designed by NSF.pl powered by Geopard.pl geopard.pl


Dyżury aptek: 21 maja - 27 maja, ul. Aleje Lipowe 14, tel: (48) 612-33-10. Uwaga! Dyżury w godz. 7.00 - 24.00/.../24 maja (czwartek): 6. Targi Pracy w Pionkach, godz. 10.00-14.00/.../27 maja (niedziela): Dzień Mamy i Dziecka, piknik na terenie Ogródka Jordanowskiego od godz. 16.00/.../28 maja (poniedziałek): festyn z okazji Dnia Dziecka na terenie jednostki straży pożarnej w Pionkach, godz. 11.00-16.00/.../2 czerwca (sobota): "Czas na sport w Jedlni" - festyn/.../
Dodaj pozdrowienia
Treść
Podpis
Kod otrzymany przez SMS
Aby dodać pozdrowienie wyślij SMS o treści AP.POZDR na numer: 72068
Kosz SMS 2,46zł (brutto)
W odpowiedzi otrzymasz kod sms, który wpisz w oznaczone pole

Usługa Premium SMS jest dostarczona i obsługiwana przez Dotpay

Usługa dostępna w sieci Era GSM, Plus GSM, Orange, Play

Właściciel serwisu Regulamin Reklamacje