Dzisiaj jest czwartek, 23 maja 2019 r., 143 dzień roku
STREFA OBYWATELA | OGŁOSZENIA | WIDEO | ZAKUPY | GALERIA ZDJĘĆ | RODO
[FOTORELACJA] PTR na rajdzie rowerowym do Twierdzy Dęblin oraz Muzeum Sił Powietrznych
Dodał: MaG, 15-05-2019 09:12, odsłon: 1607
fot.PTR/facebook

W dniu 12 maja odbył się kolejny rajd rowerowy  organizowany przez Pionkowskie Towarzystwo Rowerowe.  Na miejscu zbiórki przy MOK stawiło się ponad 30-stu rowerzystów. Po krótkim rozpoczęciu i omówieniu spraw organizacyjnych wyruszyliśmy w podróż do Dęblina.

ZŁOTUCHA DARIUSZ

- Po dwóch godzinach jazdy, w międzyczasie były dwa krótkie  odpoczynki, dotarliśmy do dawnej Carskiej Cytadeli Iwanogród. Tam czekał już na nas przewodnik z Biura Turystyki Szkolnej w Dęblinie. Przez dwie godziny oprowadzał nas po terenie twierdzy opowiadając historię i dzieje przed i powojenne tego obiektu militarnego. Zwiedziliśmy również izbę pamięci – historii z pamiątkami jeszcze z czasów carskich oraz późniejszych. – informuje Grzegorz Wardziński z Pionkowskiego Towarzystwa Rowerowego

Następnie grupa rowerzystów przejechała do restauracji na obiad i godzinną przerwę.  W drugiej części rajdu udaliśmy się na lotnisko w Dęblinie, gdzie przewodnik oprowadził nas po Muzeum Sił Powietrznych, opowiadając o historii lotnictwa i Polskich Sił Powietrznych. Po skończonym zwiedzaniu i pamiątkowym zdjęciu przy pomniku bohaterskich lotników, ekipa PTR w drogę powrotną do Pionek.

- Przejechaliśmy w sumie prawie 80km i dotarliśmy ponownie do MOK, gdzie przy kawie i herbacie odbyło się losowanie nagród rzeczowych i upominków od sponsorów. Z uwagi, iż rajd rowerowy finansowany był wyłącznie ze środków własnych Pionkowskiego Towarzystwa Rowerowego, dla osób niezrzeszonych w PTR udział w rajdzie był odpłatny ze względu na koszty przewodnika, biletów wstępu, ubezpieczenia oraz obiadu. – dodaje Wardziński

Mazda AC CORTES
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG
Google
Wykop
Wyślij
Drukuj
Komentowanie dozwolone wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników portalu.

KONTO UŻYTKOWNIKA

Kategorie:
Informacje:
Reklama:
Gazeta Pionki24 to niezależne medium elektroniczne w Pionkach - jako jedyni całodobowo informujemy o wydarzeniach w mieście i regionie. Dzięki rzetelności i szybkości w przekazywaniu informacji oraz przynależności do grupy medialnej każdego dnia odwiedza nas wiele tysięcy czytelników.