Dzisiaj jest sobota, 17 listopada 2018 r., 321 dzień roku
STREFA OBYWATELA | OGŁOSZENIA | BAZA FIRM | WIDEO | ZAKUPY | GALERIA ZDJĘĆ | ROZKŁADY JAZDY
Fabryka Domów Bogucin
Niezwykła Amazonia okiem Marka Majewskiego. „Na szlaku” już w styczniu w CAL
Dodał: MaG, 05-01-2018 09:08, odsłon: 1498
fot.CAL

Centrum Aktywności Lokalnej w Pionkach zaprasza serdecznie 26 stycznia o godz. 17.00 na spotkanie „Na szlaku” z Markiem Majewskim, który odwiedził jedno z najbardziej niezwykłych miejsc na Ziemi – Amazonię.

Tak nasz gość wspomina podróż:
„Amazonia znana mi już w szkole podstawowej z książek Fiedlera, Szklarskiego czy bardziej „naukowych” pozycji jak Anny Kowalskiej-Lewickiej była moim marzeniem o podróży w te dziewicze, nieprzebyte lasy puszczy, poprzecinanej dorzeczami potężnych rzek: Amazonki, Ukajali i Maranion. Marzeniem o puszczy zamieszkałej przez Indian, żyjącej w niej w zgodzie z naturą i szacunkiem dla praw przyrody. Przez prawie 50 lat możliwość odwiedzenia „płuc ziemi” z wielu powodów była tylko nieosiągalnym marzeniem. I niespodziewanie w tym roku pada propozycja – tato, jedziesz z nami na wyprawę do Peru, w puszczę amazońską, pomieszkać w osadzie zbudowanej przez indian z plemienia Shipibo, poznać ich sposób na życie w symbiozie z przyrodą? Nie namyślałem się długo. Pojechałem z synem i grupą kilku młodych ludzi (w wieku 30-40 lat) na prywatną wyprawę. Ja 62 latek.

Przelot samolotem przez Londyn do Madrytu, potem do Limy, stąd lot do Iquitos, następnie autobusem do Nauty, a dalej już trójkołowcami do osady Santa Rosa i pieszo 3 km w puszczę. Już podczas lotu z Limy nad Amazonią nie mogłem wyjść z zachwytu nad potęgą i rozległością lasów amazońskich. A osada… Miejsce naszego pobytu i noclegów w chatach pokrytych liśćmi palmowymi i osłoniętych moskitierami oszołomiło mnie swoim urokiem. Tak wyobrażałem sobie raj. Położona na wzgórzu, poniżej strumień, z każdej strony ściana drzew, krzewów tak pięknych, że trudno sobie wyobrazić. W nocy puszcza żyje swoim rytmem. Odgłosy tego życia to jedna, wielka symfonia różnorodnych dźwięków, tak różna od szumu cywilizacyjnego naszych miast. Dźwięków kojących duszę, dźwięków prawdziwego, naturalnego życia. Czułem się częścią tego wielkiego organizmu. Podczas pobytu w Peru miałem okazję zobaczyć, doświadczyć, poznać, obcować z roślinami, zwierzętami, ludźmi jakże innymi od naszego europejskiego świata. Płynęliśmy szybką łodzią motorową po dwóch potężnych rzekach Ukajali i Maranion podglądając delfiny słodkowodne. Wędrowaliśmy wiele km wydeptanymi przez indian ścieżkami, pokonywaliśmy mokradła, strumienie, wzgórza i doliny. Temperatura ponad 30 stopni, wilgotność ponad 90%, a mimo to czułem się jak i reszta ekipy doskonale. Spaliśmy w parku narodowym Contamana, podziwiając 50 metrowy wodospad i gorące źródła. Mieszkaliśmy dwa dni w cudownej oazie Huacachina na pustyni, jeżdżąc crossoverami i na deskach snowbordowych z wysokich wydm. Poznaliśmy prawdziwe, nie inscenizowane przez biuro turystyczne życie indian oraz Peruwiańczyków w osadach, miastach i na targowiskach. Jedliśmy warzywa, owoce i ryby prosto z puszczy, przygotowywane przez tubylców na ich sposób. Żadnych problemów zdrowotnych. Dzisiaj mogę powiedzieć, że była to wyprawa mojego życia i stwierdzić: Veni, vidi, vici. Przybyłem ( poczułem, dotknąłem, posmakowałem), zobaczyłem (to o czym zawsze marzyłem), zwyciężyłem (pokonując psychiczne i fizyczne możliwości starszego pana).”

Przypominamy, że młodzież ucząca się geografii może dołączyć do Klubu Podróżnika. Chętnych zapraszamy na najbliższe spotkanie. Na najbardziej uważnego uczestnika czeka w nagrodę ciekawa książka, a w szkole ocena celująca z geografii.
Zapraszamy serdecznie.

Mazda AC CORTES
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG
Google
Wykop
Wyślij
Drukuj
Komentowanie dozwolone wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników portalu.

KONTO UŻYTKOWNIKA

Kategorie:
Informacje:
Reklama:
Gazeta Pionki24 to niezależne medium elektroniczne w Pionkach - jako jedyni całodobowo informujemy o wydarzeniach w mieście i regionie. Dzięki rzetelności i szybkości w przekazywaniu informacji oraz przynależności do grupy medialnej każdego dnia odwiedza nas wiele tysięcy czytelników.